Rykte: Blizzard skulle egentlig kunngjøre Diablo IV på Blizzcon

Oppdatert: Utvikleren avviser ryktene.

Blizzard

Oppdatering 11:15: Etter publiseringen av den opprinnelige rapporten, har Blizzard nektet for at Diablo IV egentlig skulle dukke opp på Blizzcon. I en uttalelse til Kotaku forteller utvikleren at ingen kunngjøringer ble droppet, og videreformidler samtidig at det jobber med flere Diablo-prosjekter som ikke er klare for å vises frem enda.

Kotaku erkjenner at tidspunktet for den planlagte avdukingen kan ha vært feil, men nettstedets kilder insisterer fortsatt på at Blizzard sitter på en offisiell kunngjøringsvideo som bekrefter at Diablo IV er på vei. Når den faktisk skal vises frem er imidlertid uvisst.

Opprinnelig sak følger.

Tross kunngjøringer av spennende nyheter om World of Warcraft Classic og en oppussing av Warcraft III, vil Blizzcon 2018 trolig bli husket for avdukingen av mobilspillet Diablo Immortal og den voldsomme kritikken som fulgte.

Fans ville ikke ha et Diablo-mobilspill.
Blizzard

Blizzard har siden forsøkt å roe gemyttene, men fans er fortsatt rasende for det de har oppfattet som et grovt tillitsbrudd. Ting kunne imidlertid gått veldig annerledes, skal vi tro et nytt Diablo-rykte.

Droppet Diablo IV-kunngjøring

Ifølge to personer som har snakket med Kotaku hadde Blizzard egentlig planlagt en ganske annen avslutning på Blizzcon-åpningen. Etter Diablo Immortal skulle en kort teaser visstnok bekrefte at Diablo IV var på vei, men utvikleren ombestemte seg i siste liten.

De ikke navngitte kildene forteller at teamet som jobber med det neste hovedspillet i Diablo-serien ikke lenger var klare for en offisiell avduking. Spillet skal visstnok ha endret seg flere ganger i løpet av de siste årene, og Kotaku melder at flere spillsjefer har kommet og gått.

Med de opprinnelige planene i vasken satt Blizzard kun igjen med Diablo Immortal, og resultatet ble et opprør studioet slettes ikke var forberedt på. Fremover håper teamet å overbevise spillere om at Diablo Immortal faktisk har noe for seg, men det spørs om fans blir fornøyde før de får se en offisiell Diablo IV-kunngjøring.

Vi har prøvd World of Warcraft Classic.
Den originale opplevelsen er langt mer brutal enn du husker »

Kommentarer (18)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Paulex
6 år siden

Nå er vel ikke Kotaku en god bruk av kilde, dessverre. Men jeg kan ikke skjønne at de ikke (om dette er sant) bare viste en liten, en bitteliten bekreftelse, på at de jobbet med D4. Det hadde hjulpet dem veldig mye, uansett hvor "uferdig" det var.

Gjest Slettet-23ll7q82UE
6 år siden

Hadde faktisk vært bedre om dem ikke sa noe om Diablo Immortal før dem hadde noe annet. Da hadde det ikke blitt dette sirkuset. Det er Blizzard vi snakker om. Trofast til å produsere PC spill. MEN, dem har skuffet i veldig mange år nå.

RamGuy
6 år siden

Litt av problemet er vel også at Blizzard ikke ser ut til å ta Diablo Immortal så alt for seriøst selv? Hele utviklingen er out-sourced til NetEase som har kommet med en del temmelig generiske mobilspill med mikrotransaksjoner. Folk forventet vel at Blizzard i det minste skulle gi dette et skikkelig og reelt forsøk selv, fremfor å bare la en tredjepart bruke merkevaren til å tjene noen lettjente penger.

Red Frostraven
6 år siden

Oooog et annet problem er at jeg ikke tror at Blizzard ville vært i stand til å lansere en dyp action-RPG opplevelse om caffe latten deres ble kald om de ikke klarte det.

 

...

 

Diablo-serien er basert på en forenkling av D&D som utnytter PC-er sin mulighet til å bruke tilfeldige tall ut over terningkast og gjør kalkulasjoner automatisk -- og skal ikke være en gotisk World of Warcraft slik Blizzard prøvde på med Diablo 3.

 

Stemningen var opprinnelig gotisk horror;

Spøkelser er ånder som suger livskraften ut av spilleren, og som mangler evne eller vilje til å kommunisere i det de sultent svermer over den som var dum nok til å oppsøke mørket de lusker i.

 

Ikke spøkelsespirater med sabler som snakker gammelengelsk.

Det er fucking disney.

 

Diablo IV kommer uten tvil til å være mer av det samme som Diablo 3 -- totalt blottet for spillerdrevet karakterutvikling, med assets fra WoW-designerene, og spillmekanikk rett fra Clicker Heroes:

Den eneste måten å komme videre i spillet er å oppgradere våpen og armor -- skills spiller ingen rolle.

 

...jeg bare minnes hvordan Diablo 2 kan gjennomføres med nakne karakterer -- og hvordan Diablo 3 fansen kaller Diablo 2 lett fordi det er mulig... uten å sette pris på at de fleste mennesker aldri i livet ville klart å gjennomføre Diablo 2 med en naken karakter fordi spillet har genuin vanskelighet, og ikke bare stigende tall som i Diablo 3, først 10x, så 100x, så 1000x, så 10 000x, så 100 000x, så 1 000 000x, så 10 000 000x, så 100 000 000x, så 1 000 000 000x, som måles opp mot kvaliteten på utstyret ditt for å se om du er "verdig" å overleve prosjektiler som er umulig å unngå å bli truffet av.

 

Dark Souls er nærmere kjernen til Diablo enn det WoW er... men Blizzard viser null forståelse for hva Diablo faktisk var ment å være.

bubba477
6 år siden

Development hell da med andre ord. Akkurat som de gjorde med D3.

Siste fra forsiden