Rush for Berlin tar utgangspunkt i kamphandlingene på det europeiske kontinentet, hvor de tyske styrkene kjempet en håpløs kamp for å forsvare seg mot allierte og sovjetiske styrker som presset dem fra hver sin side. Her får du imidlertid mulighet til å påvirke krigens gang, og alt avhenger av en enkelt faktor: Tiden.
Hvis du, som alliert leder, bruker lengre tid på å nå målene dine enn de allierte gjorde i virkeligheten, vil det gi tyskerne tid til å forsvare seg bedre, og kanskje til og med utvikle nye og enda dødeligere våpen de klarte i virkeligheten. Oppnår du målene dine raskere enn virkelighetens allierte, kan du ta de tyske forsvarene på senga i kappløpet for å nå hovedstaden Berlin.
I denne demoen spiller du fra tysk side, hvor du i 1945 må kjempe mot den Røde Armé ved Kahlenberg. Du har ett hovedoppdrag, men også et valgfritt sideoppdrag, samt et hemmelig mål. Du må ta kontroll over offiserer, stridsvogner, en fabrikk og infanteri. Offiserene er viktige brikker, som raskt kan snu kampen din vei. Etterhvert får de erfaring, og da kan du bruke deres spesielle ferdigheter til å snu kampen til din fordel.
Demoen utnytter siste versjon av Stormregions Gepard-motor, som har full støtte for Pixel Shader 3.0. Dette skal i følge utvikleren gi et usedvanlig godt utseende og sette et filmatisk preg på det hele.
Eller fra en av følgende kilder:
Fullversjonen lanseres 26. mai, og hvis du gjør det godt i denne demoen, kan du kopiere innholdet over i butikkversjonen, for å få fordeler i resten av spillet.