Indie-spillet Monaco har vært under utvikling svært lenge, og allerede i 2010 vant det hovedpremien på Independent Games Festival. I dag var det endelig meningen at det skulle komme ut for Xbox 360, Mac og Windows-baserte PC-er. Nå viser det seg at det kun er datamaskinene som får spillet som planlagt.
– Vi oppdaget akkurat en sak som gjør at vi blir nødt til å utsette lanseringen på Xbox Live Arcade. Vi har allerede sendt inn en oppdatert versjon til Microsoft, og så snart vi vet at problemet er fikset vil vi gi en ny lanseringsdato. Jeg vet at tilhengerne våre har ventet lenge på spillet, og forhåpentligvis har de tålmodighet til å vente litt lenger, sier hoveddesigner Andy Schatz på spillets Facebook-side.
Han understreker igjen at Steam-lanseringen finner sted som planlagt. Spillet kan forhåndsbestilles for Windows og OSX på det offisielle nettsted og Steam.
Bankran og andre røverstreker
Monaco er et spill der opp til fire spillere må samarbeide om å gjennomføre et storstilt ran. Spillet er inspirert av filmer som Ocean's Eleven, og for å lykkes må timingen og samarbeidet sitte, samtidig som hver spiller utnytter seg av de unike egenskapene til figuren sin.
Som seg hør og bør i et Hollywood-inspirert ran, består nemlig gruppen av flere typer folk, hver med sine egne spesielle egenskaper. Hackeren kan ta knekken på høyteknologisk sikkerhetsutstyr, muskelbunten lage hull i vegger, og så videre.
Selv om spillet presenteres som et samarbeidsspill er det også mulig å fullføre det på egenhånd.
Les også: Indie Fund med spennende trekløver
Les også: Utforsk verdensrommet på ti minutter