Hvis du er tilhenger av bilsimulatorer har du sannsynligvis allerede hørt om rFactor fra Image Space Incorporated, utvikleren som stod bak F1-spillene til Electronic Arts, og som sist lot høre fra seg da de produserte NASCAR Thunder 2004. rFactor setter realisme i høysetet, og er en av årets mest etterlengtede titler i simulatormiljøet, på tross av at spillet etter alt å dømme aldri vil bli lansert i butikkene.
I stedet må du laste det ned fra det offisielle nettstedet og betale cirka 260 kroner (ved hjelp av kredittkort) for å for å få tilgang til selve spillet. Denne tilnærmingen til spilldistribusjon har gitt utviklerne mulighet til å lage akkurat det spillet de selv ønsket, uten å bry seg om utgivere. I tillegg går alle pengene til de som faktisk laget spillet i stedet for å forsvinne i en haug unødvendige mellomledd.
Den første versjonen av rFactor er SR Grand Prix, og fokuserer på "mixed class"-baneracing, ultrarealistisk fysikk, et stemningsskapende lydbilde og heftig grafikk. I tillegg til et omfattende karrieremodus (med kraftig KI) skryter utviklerne av en svært avansert flerspillermodus med massevis av funksjoner. Spillet kommer også med svært stor fleksibilitet i forhold til modifiseringer.
For mer informasjon om rFactor og hvordan du kan kjøpe spillet, bør du besøke spillets offisielle nettsted.