Apex Legends, det nyeste spillet fra Respawn Entertainment, inviterer spillere med på battle royale i Titanfall-universet. Spillet leverer en fullstendig ny vri på seriens kjente formel, og mange har spesielt lagt merke til én vesentlig forskjell mellom Apex Legends og tidligere Titanfall-spill.
I sistnevnte har man nemlig ikke tilgang på seriens varemerke – de titulære kjemperobotene.
– Prøvde flere versjoner
Mangelen på titaner har overrasket og skuffet mange fans, men som McCoy forteller til GameInformer ble det rett og slett umulig å ha dem med. Hele vitsen med robotene er å la spilleren føle seg stor og sterk, og i en battle royale-setting passet det bare ikke inn.
– Vi prøvde oss frem med en haug med ulike versjoner hvor titanene var svakere, vanskeligere å få tak i eller hvor det bare var én på kartet. Problemet er at når du får den riktige balansen og de ikke ødelegger integriteten til spillet, er de ikke lenger morsomme å spille.
Muligheten til å løpe på vegger eller dobbelthoppe, to andre elementer fra Titanfall-serien, har også uteblitt fra Apex Legends. Selv om funksjonene nok hadde gjort det mer spennende å navigere verdenen oppdaget teamet at kampene ble altfor uforutsigbare, og som med titanene ble de droppet underveis i utviklingsfasen.
En annen flerspillerskyter fra EA er like rundt hjørnet.
Etter to demohelger for Anthem er vi imidlertid ikke helt overbevist »