PlayStation Home har vært et ambisiøst tiltak fra Sony, som ønsket å gi spillere en digital verden å traversere når de ikke ønsker å spille. Samtidig fikk annonsører en krabbeteine hvor de kunne rette innholdet sitt mot veldig spesifikke målgrupper. Det er likevel lite som tyder på at Home ble den suksessen Sony håpet på, uten at de gir opp av den grunn.
I dag skal de relansere hele Home-tjenesten, som har vært under betydelig oppussing i år. Målet er å tilby en ny «kjerneopplevelse» hvor spillene står i fokus, skriver Gamespot.
Den nye Home-verdenen skal blant annet være inndelt i sjangerbaserte bydeler, hvor spillere med ulike preferanser skal kunne boltre seg med likesinnede og oppdage passende spill. Action- og skrekkspill finner sted i Action-distriktet, Sportswalk byr på gratis sportsspill og resultater fra den ekte sportsverdenen.
Adventure-delen av byen har et distinkt eventyrspilltema utformet som en jungeløy, og Pier Park er en strandpromenade hvor man skal leke med hjernetrim- og arkadespill.
Oppdrag og samfunn
Knutepunktet mellom disse distriktene er den nye spillersentralen, som blant annet inneholder en spesiell utgave av hjernetrimspillet Cogs. Videre er dette utgangspunktet for de nye samfunnstjenestene, som skal gjøre Home mer relevant å traversere.
Den mest spennende av de nye funksjonene er nok oppdragssystemet, som er ment å gi deg og vennene dine et insentivbasert system for å flakse rundt og løse oppgaver.