Red Dead Redemption 2-utgiver Take Two forteller tirsdag at spillet nå kan skryte på seg å stå for den nest største åpningshelgen for et underholdningsprodukt i historien. Det betyr at selskapet sopte inn om lag 6,3 milliarder kroner – eller 725 millioner dollar – i løpet av sine første tre dager på markedet. Dette melder Businesswire.com.
Faktisk er spillet kun slått av Grand Theft Auto V, som i sin tid sanket inn 8,7 milliarder kroner i samme periode. Og teknisk sett, siden Grand Theft Auto V ble sluppet på en torsdag, kan Red Dead Redemption 2 skryte av å ha hatt den mest innbringende åpningshelgen for et underholdningsprodukt noensinne.
LES OGSÅ: 10 ting du bør vite før du spiller Red Dead Redemption 2 »
Samtidig har spillet greid å samle et knippe andre rekorder. Det er det mest forhåndsbestilte spillet på PlayStation Network, har hatt det beste salgsresultatet på første dag på PlayStation Store, og det flest solgte spill over tre dager på PlayStation Store.
En massiv spillopplevelse
Her på bruket jobber vi oss i skrivende stund gjennom spillet for å lande på en endelig vurdering. Vår anmelder har dog gitt sine inntrykk etter 40 timer, og virker svært fornøyd med det han har fått oppleve så langt.
– Ved siden av det sedvanlige actionfokuset, er spillet også nesten for et vaskekte rollespill å regne. Man blir Arthur Morgan, og selv om valgene man tar foreløpig har hatt lite direkte innvirkning på hovedplottet, er det de mange små interaksjonene og detaljene – måten innbyggerne i Saint Denis rynker nese når jeg har vandret gjennom sumpen og ikke badet på et par uker; hvordan krigsveteranen jeg ga penger til tidlig i spillet stadig kommer bort til meg på gaten; og det faktum at man må ta seg tid til å spise, bidra til fellesskapet og barbere seg for å passe inn i denne verdenen – som gjør opplevelsen så levende og omfattende, skriver han i sitt førsteinntrykk.
Red Dead Redemption 2 ble lansert til PlayStation 4 og Xbox One 26. oktober.
LES OGSÅ: Førsteinntrykk: Red Dead Redemption 2 »