Lørdag dro Ubisoft sløret av nytt innhold for Rainbow Six Siege. Skytespillet er inne i sitt niende år, og støtten viser ingen tegn til å slakke av. Sånn ser det også ut til å fortsette i hvert fall de neste par årene, da utvikleren ikke er interessert i noen oppfølger.
Det var spillsjef Alexander Karpazis som tok for seg spørsmålet om et nytt Rainbow Six Siege i helgen (via PC Gamer). Ikke bare ønsker han å fortsette med spillet fra 2015, men han tror at det å oppgradere – for eksempel med en ny spillmotor – kan være en stor tabbe.
– Jeg har ikke lyst til å nevne navn, men du ser andre spill som prøvde oppfølgere og tabbet seg fullstendig ut fordi de må gjenskape hver eneste ting som de gjorde i det første spillet, sa Karpazis og fortsatte:
– Det kan være skikkelig frustrerende, skikkelig dyrt og til slutt får du ikke en gang noe godt ut av det. Hvis du vet hva du har fra begynnelsen av og du bygger videre på det, er det der du får suksess.
Siege har riktignok forandret seg stort på de siste åtte årene, med både kartendringer og justeringer til skytefølelsen. Spillmotoren som ligger til grunn – Ubisoft Anvil – har imidlertid forblitt den samme. Karpazis kaller Anvil en av de beste motorene på markedet, og tror den er nøkkelen til videre suksess for Siege.
– Vi vet at dette er et spill som kan holde det gående for evig og alltid, med folkene og talentet og verktøyene som vi har i dag.