Playerunknown's Battlegrounds fikk onsdag en fersk oppdatering, og med det har utviikler PUBG Corp. introdusert spillets nyeste modus – Team Deathmatch.
PUBGs variant av den klassiske skytespillmodusen byr på kamper mellom to lag på åtte spillere. Alle velger blant flere forskjellige utstyrspakker – for eksempel maskingeværet M4 eller skarpskytterriflen Kar98k – og lar kulene fly på spesialtilpassede og små kart.
I kjent Deathmatch-stil vender man alltid tilbake noen sekunder etter man dør. Målet er å knerte motspillere så mange ganger som mulig, og laget som først når 50 drap vinner runden. For å vinne kampen må laget vinne to runder.
Bomber og granater
Ved siden av Team Deathmatch byr oppdatering nummer 6.2 på en rekke justeringer til den øvrige PUBG-opplevelsen. For eksempel har spillets Frag-granater gjennomgått en stor overhaling, der de for eksempel gjør mindre skade mot spillere som har på seg beskyttelsesvester eller som legger seg ned på bakken. I tillegg kan man ikke bære på like mange granater av gangen.
Den beryktede blå sirkelen har fått en visuell justering, slik at det er lettere å se spillere og annet som måtte befinne seg på den andre siden. Blodeffekter er også endret, og treff synes bedre på lenger avstand.
På det nye Karakin-kartet er det nå lettere å finne førstehjelpsutstyr og nyttige våpen. I første omgang betyr det flere maskingevær og maskinpistoler og færre skarpskytterrifler, noe utvikleren håper å få tilbakemeldinger på.
Ellers har PUBG Corp. hentet inspirasjon fra Apex Legends, med introduseringen av et parsystem for fallskjermhoppingen. Før du stuper ut av flyet kan du nå velge en medspiller du har lyst til å henge deg på. Når han eller hun hopper vil du henge deg på og følge turen helt ned til bakken.
Vil du vite mer om PUBGs oppdatering 6.2 kan du sjekke spillets nettsider. Her finner du også informasjon om testing av ferdighetsbasert spillerrangering, samt endringer til brukergrensesnittet.
Er Team Deathmatch en god ting for PUBG?
Vår skribent er ikke så sikker »