Sony har kunngjort planer om å lansere mer enn ti såkalte «live service»-spill – det vil si nettbaserte spill som leverer nytt innhold over en lengre periode. Spill som Destiny, Sea of Thieves eller Call of Duty: Warzone.
Samtlige skal slippes innen april 2026.
Bungie blir en stor del av satsingen
Kunngjøringen kom under en presentasjon for investorer onsdag (via Eurogamer). Der forklarte Sony-topp Hiroki Totoki at oppkjøpet av Destiny 2-utvikler Bungie var et viktig ledd i live service-satsingen.
– Den strategiske betydningen ved dette oppkjøpet er ikke bare at vi sikrer oss den svært vellykkede Destiny-serien og det helt nye spillet Bungie jobber med, men også at vi kan inkorporere både ekspertise og teknologi som Bungie har utviklet for live service-markedet.
Sony kommer til å benytte seg av begge deler for å nå det nevnte målet om å slippe minst ti live service-spill i løpet av de neste fire årene. Hvilke spill det er snakk om kom imidlertid ikke frem i presentasjonen.
Den neste utvidelsen for Destiny 2, kalt Witch Queen, har for øvrig blitt forhåndsbestilt av over en million spillere. Det er med andre ord et stort marked Sony nå hiver seg inn i.
Sony har vist frem mer fra Gran Turismo 7.
Vi tok en kikk på det detaljrike bilspillet »