For første gang siden spillets Early Access-lansering i mars skal «loot»-systemet justeres i Playerunknown's Battlegrounds. Med andre ord endrer utvikler Bluehole på sannsynligheten for å finne enkelte våpen og gjenstander i skytespillet:
– Dette er vårt første forsøk på å justere loot-balansen i spillet siden teamet begynte sin analyse. Vi vil etter all sannsynlighet gjennomføre flere slike endringer i løpet av Early Access-perioden, så vær så snill og ikke tolk dette som spillets endelige oppsett, skrev utvikleren på Steam.
For denne gang reduseres sjansen for å finne automatgeværet SCAR-L og maskinpistolen UMP, mens maskinpistolen Micro Uzi vil øke i antall. Det blir også færre motorsykkelhjelmer, men flere vester av lav kvalitet.
Oppdateringen introduserer også to nye våpen – automatgeværet Groza og den helautomatiske pistolen P18C. Førstnevnte tar plassen til VSS-geværet i fallskjermkassene, og sistnevnte vil dukke opp overalt.
Kassene har også fått en liten justering, og kan nå inneholde lyddempere og kikkertsikter med fire gangers forstørrelse.
Ny milepæl
Forrige uke annonserte Bluehole at Playerunknown's Battlegrounds har solgt fire millioner eksemplarer i løpet av spillets første 13 uker. Det rekker til inntekter på rundt 850 millioner kroner, skrev utvikleren i en pressemelding:
– Jeg er oppriktig takknemlig for all støtten fans har gitt Playerunknown's Battlegrounds. Teamet vårt jobber hardt for å levere en stabil spillopplevelse, og vi forbereder oss på den endelige lanseringen senere i år, sa visepresident i Bluehole, Chang Han Kim.
Allerede før spillet bryter ut av Early Access har studioet riktignok store utvidelsesplaner, med både en reprisefunksjon og en zombiemodus. I tillegg kommer en Xbox One-utgave mot slutten av 2017.
Nå blir det slutt på å stjele «kills» i Playerunknown's Battlegrounds.
Flerspillerskyteren vil belønne spilleren som gjør grovarbeidet »