Oppdatering 14:35: Playerunknown's Battlegrounds på Xbox One X vil likevel ikke støtte 60 bilder per sekund ved lansering. Etter at saken gikk sin gang på nettet tidligere i dag tok Brendan Greene til Twitter for å påpeke at spillet i første omgang vil kjøre i 30 bilder per sekund på samtlige plattformer:
– Selv om jeg tidligere har sagt at PUBG vil kjøre med høyere bildefrekvens ved lanseringen på Xbox' Preview-program den 12. desember, ønsker jeg å oppklare at spillet vil kjøre med 30 bilder per sekund på samtlige Xbox One-maskiner. Vi jobber hele tiden med å finpusse på spillet og utforsker muligheter for å øke bildefrekvensen, men såpass tidlig i utviklingen kan vi ikke bekrefte noe nå, skrev Greene.
Med andre ord høres det ut som Bluehole fortsatt ønsker seg flere bilder per sekund på Xbox One X, men det er ikke mulig på nåværende tidspunkt.
Opprinnelig sak følger.
Etter snart ni måneder i Early Access på PC er Playerunknown's Battlegrounds (PUBG) straks klar for å ta steget ut på en ny plattform. Flerspillerskyteren deiser inn på Xbox One, via konsollens Preview-program, den 12. desember, og etter hvert som datoen nærmer seg får vi stadig vite litt mer om den nye versjonen.
Den nyeste detaljavsløringen gjelder spillets bildefrekvens på konsoll, og som med flere andre titler kan det se ut som PUBG vil tilby en forbedret opplevelse på Xbox One X.
Bedre på Xbox One X
I et intervju med spillblekka GamesTM (via Wccftech) lover Brendan «Playerunknown» Greene – hjernen bak spillet – både 4K-teksturer og 60 bilder i sekundet på «verdens kraftigste konsoll». Til sammenligning forteller Greene at opplevelsen kanskje må begrenses til 30 bilder per sekund på den originale Xbox One-maskinen:
– Defiitivt 60 bilder per sekund på Xbox One X. På Xbox One er vi ikke så sikre. Vi må kanskje begrense det til 30 bilder per sekund, men sist jeg så det kjørte det med en bildefrekvens på rundt 30 til 40.
Med bare halvannen uke på seg er sjansen svært liten for at Bluehole vil oppnå en drastisk forbedring innen konsollversjonens lansering. Ifølge Greene er målet riktignok å komme opp i 60 bilder per sekund etter hvert, men i motsetning til andre skytespill mener han at bildefrekvensen ikke spiller så stor rolle i PUBG:
– Det som er flott med Battlegrounds er at bildefrekvensen ikke er så viktig, sammenlignet med hurtigere skytespill. Jo, den er viktig, men ikke så viktig som i skytespill som hele tiden krever lynraske reaksjoner.
Videre forsikret Greene om at teamet vil bruke Preview-tiden på å bygge opp en solid spillopplevelse, med oppdateringer og forbedringer lansert med jevne mellomrom. En offisiell lanseringsdato av fullversjonen på Xbox One er foreløpig ikke fastsatt, og utvikleren har tidligere sagt at konsollutgaven vil lanseres når den er ferdig.
Playerunknown's Battlegrounds kommer snart også til mobil.
Den bærbare utgaven kommer riktignok bare til Kina i første omgang »