Siden Epic Games lanserte sin variant av Battle Royale i Fortnite den 26. september, har over ti millioner spillere vært innom for å teste modusen. Det forteller utvikleren i en pressemelding.
Spillet tar dermed stadig innpå forspranget til Playerunknown's Battlegrounds, som nylig nådde 16 millioner solgte eksemplarer. Fortnite har riktignok en stor fordel i at spillet er både gratis å laste ned og tilgjengelig på PC, Mac, PlayStation 4 og Xbox One, mens PUBG koster 259 kroner og finnes kun på PC.
Les også: Playerunknown's Battlegrounds har satt historisk Steam-rekord »
For å markere milepælen har Epic snekret sammen en liste over diverse statistikk fra Fortnite Battle Royales to første uker. Blant annet har spillere tilbakelagt nesten 45 millioner timer i modusen, der de har bygget snaue 800 millioner vegger, trapper, gulv og tak.
Ved å trykke på bildet til høyre kan du finne ut mer om spillernes ulike bragder.
PUBG-skaperen er neppe imponert
Mens Epic uten tvil er fornøyde med Fortnites vekst vil de nye tallene neppe gjøre stort for å blidgjøre Bluehole. Skaperen av Playerunknown's Battlegrounds gikk for noen uker siden hardt ut mot Fortnite Battle Royale, som ifølge Bluehole-sjef Chang Han Kim ligner litt for mye på deres eget spill:
– Vi har hatt et pågående forhold til Epic Games gjennom utviklingen av PUBG, ettersom de står bak Unreal Engine 4, spillmotoren vi bruker for å lage spillet. Etter å ha hørt en økende mengde tilbakemeldinger fra spillsamfunnet vårt, og etter å ha sjekket det ut selv, er vi bekymret for at Fortnite gjenskaper spillopplevelsen PUBG er kjent for, uttalte Han Kim den 22. september.
Ifølge en pressemelding ville Bluehole vurdere å ta grep mot Epic, men så langt har vi ikke hørt noe mer om saken.
Flere norske spillere gjør seg bemerket i det profesjonelle PUBG-miljøet.
«Borg» og «Ekkz» har signert for storklubben Ninjas in Pyjamas »