Da Playerunknown's Battlegroundskom ut i Early Access i mars, var planen å nå full lansering innen seks måneder. Det målet har nå gått i vasken, og utvikler Bluehole har sett seg nødt til å skyve på lanseringsvinduet.
I en melding på spillets Steam-side skriver Brendan «Playerunknown» Greene – hjernen bak prosjektet – at planen fortsatt er å lansere før året er omme. For å unngå å skuffe fansen trenger utvikleren imidlertid litt mer tid:
– Jeg har innsett at det å begrense lanseringsvinduet til en bestemt måned kan hindre oss i å levere et fullstendig spill, og føre til skuffelse blant spillerne dersom vi ikke når fristen, forklarte Greene.
Store planer
I månedene som kommer lover utvikleren å slippe jevnlige oppdateringer til Playerunknown's Battlegrounds, med både nye funksjoner og balansejusteringer. Den første justeringen av «loot»-systemet ble introdusert for et par uker siden, som gjorde enkelte våpen vanskeligere å finne.
Av nytt innhold har Bluehole lovet oss en reprisefunksjon i både to og tre dimensjoner. I tillegg kan vi vente en zombiemodus, to nye kart og støtte for brukerskapte modifikasjoner. Playerunknown's Battlegrounds kommer også til Xbox One mot slutten av året.
Divinity: Original Sin 2 skal også ut av Early Access.
Rollespillet får sin endelige lansering i september »