Etter en svært vellykket Early Access-lansering på PC – med over to millioner kopier solgt på seks uker – har Playerunknown's Battlegrounds-skaper Bluehole tatt sikte på konsoller.
Utvikleren har tidligere antydet at flerspillerskyteren skal komme til andre plattformer, men nå vet vi litt mer om konsollplanene for spillet.
I startfasen
I et intervju med Business Insider fortalte utvikleren at PC-versjonen fortsatt vil ha førsteprioritet, men arbeidet med å portere spillet til Xbox One og PlayStation 4 er i startfasen:
– Vi har et team som er i gang med å utforske mulighetene for å portere det til i hvert fall Xbox [One]. Vi har foreløpig ingen tidsramme for hverken Xbox- eller PlayStation 4-versjonene, men vi kikker på det, sa kreativ leder Brendan «Playerunknown» Greene.
Fordi spillet utvikles med Unreal Engine 4 mener Greene at en portering til konsoll ikke bør bli veldig vanskelig. Dermed kan de nye versjonene i teorien være klare kort tid etter PC-utgaven, som etter planen skal lanseres mot slutten av året:
– Vi har ressurser nok til å fokusere på å gjøre ferdig PC-versjonen, samtidig som vi ser på hvor raskt vi kan bringe spillet til andre plattformer, uttalte Greene.
Vår skribent hadde det moro med Playerunknown's Battlegrounds da han prøvde det for en måned siden, men spillet fikk trekk i margen for mye teknisk kluss. Bluehole jobber riktignok stadig med å optimalisere opplevelsen, og til Business Insider forteller utvikleren at spillere i tillegg kan vente seg flere moduser, støtte for mods og mye annet i tiden fremover.
DayZ skal visstnok også komme til konsoll.
En PlayStation 4-versjon ble annonsert i 2014 »