Det er allerede en kjent sak at skytespillet Playerunknown's Battlegrounds har oppnådd stor popularitet på kort tid, og nå har spillet nådd en av de virkelig store, runde milepælene. På Twitter kunngjør nemlig utvikleren at spillet har solgt i 20 millioner eksemplar.
I den samme meldingen sier utvikleren også at de er klar over at mange er frustrerte over problemene med spillet, og at forandringer er på vei.
I en annen Twitter-melding forteller utvikleren at de har jobbet med Xbox-teamet for å finne områder som kan optimaliseres bedre, så dette er tydeligvis en av endringene som kommer. Optimaliseringen vil også komme til PC-versjonen senere. Hvilke øvrige endringer som er underveis er ennå ikke klart.
– Maraton, ikke sprint
Forbedringen av spillet er imidlertid et langsiktig prosjekt ifølge utvikleren, som i et svar til spillere forteller at de ser på arbeidet med spillet som et maraton, og ikke en sprint. Utvikleren sier at de har planer om å støtte spillet i flere år fremover, og derfor trenger et solid fundament.
At det ennå gjenstår en del arbeid er ikke så overraskende med tanke på at spillet ennå ikke har fått sin offisielle lansering, men ennå er i den såkalte «early access»-fasen. Spillet skal slippes til PC i slutten av desember, og Xbox One-utgaven skal komme den 12. desember.
Playerunknown's Battlegrounds er et skytespill der 100 spillere slippes ned på en øy. Der må de samle våpen, beskyttelse og utstyr, og kjempe seg imellom om å være siste gjenlevende person. Med jevne mellomrom snevres spillområdet inn, slik at man blir aktivt presset til å møtes. Spillet ble raskt populært etter lanseringen i mars, og i oktober satte spillet Steam-rekord i antall samtidige spillere.