Platinum Games har uttrykt et ønske om å fortsette utviklingen på Scalebound. Det ambisiøse dragespillet ble offisielt kansellert av utgiver Microsoft i 2017.
Det var under et intervju med IGN Japan (via IGN) at studiosjef Atsushi Inaba og Scalebound-regissør Hideki Kamiya fikk spørsmål om det kansellerte prosjektet. Der kunne Inaba bekrefte at Kamiya fortsatt lengter etter å vende tilbake til det kansellerte prosjektet.
Platinum-sjefen selv er helt med, og ønsker å ta diskusjonen med Microsoft.
– I intervjuer hører man ofte at utviklere høflig sier «Ja, om vi hadde muligheten hadde det vært kult å jobbe med det igjen», men det er ikke sånn vi mener det. Både Kamiya og jeg mener alvor – vi har skikkelig lyst til å jobbe med Scalebound. Jeg har lyst til å diskutere det skikkelig med Microsoft, sa Inaba.
Kamiya – som rettet en stor unnskyldning til fans etter at spillet ble kansellert – la til at utviklingen hadde kommet et stykke på vei, og at det virket meningsløst at Microsoft bare skulle la alt arbeidet være bortkastet.
– Phil! Phil! La oss gjøre det sammen, sa Kamiya med en henvendelse til Xbox-sjef Phil Spencer.
PlatinumGames er for øvrig også opptatt med Bayonetta 3, Babylon's Fall og et mystisk spill kalt Project G.G.
LES OGSÅ: Ny video fra det kansellerte Star Wars 1313 viser Boba Fett i aksjon »