I et intervju med den franske spillsiden GameKult.com (via Rock, Paper, Shotgun) forteller From Softwares Yui Tanimura at PC-versjonen av Dark Souls II er grunnutgaven, mens konsollversjonene bygges ut av det arbeidet .
– Der det første Dark Souls-spillet ble tilpasset til PC fra konsoll, velger vi denne gangen å gjøre det motsatte. PC-utgaven legger grunnlaget, så bygger vi konsollversjonene ut fra den, forteller Tanimura.
Dark Souls fikk mye pepper for sin sene PC-utgave, som mange mente var halvhjertet. Konsollspillet ble sluppet på høsten i 2011, mens PC-brukerne ikke fikk spillet før det hadde gått nesten ett år.
At oppløsningen var låst var en av ankepunktene mot PC-utgaven. Bare få dager etter spillslipp hadde en ivrig fan laget en uoffisiell patch som rettet på denne blemmen.
Like vanskelig oppfølger
Dark Souls fikk gode skussmål verden over da det kom i 2011, også fra oss her på Gamer.no. Vi følte at man i spillet «lærer deg å verdsette rene mekanismer som bærebjelker for opplevelsen» i vår anmeldelse.
Dark Souls II ble annonsert like før jul, og skal komme til PC, Xbox 360 og PlayStation 3. Utvikleren har ymtet frampå at begynnelsen av spillet skal bli litt mer nybegynnervennlig, men lover samtidig at de ikke har noen plan om å lempe på vanskelighetsgraden det forrige spillet ble kjent for.
Les mer om Dark Souls IILes vår anmeldelse av Dark Souls