Det kommende skytespillet Overkill's The Walking Dead har blitt utsatt enda en gang, kunngjorde Overkill Software og utgiver Starbreeze denne uken. Spillet skulle opprinnelig slippes i 2016, før lanseringsvinduet ble flyttet til året etter. Nå kommer det først i andre halvdel av 2018.
I en melding på sine nettsider forteller svenske Starbreeze at utsettelsen ble nødvendig for at spillet kunne nå sitt fulle potensial, og for å ta den opprinnelige visjonen ett steg videre:
– Sammen med Skybound Entertainment (eier av The Walking Dead, journ. anm) er vi fullstendig dedikert til å slippe en uforglemmelig opplevelse for fans over hele verden, og deretter fortsatt støtte spillet med innhold av høy kvalitet i løpet av de kommende årene, sier visedirektør i Starbreeze, Bo Andersson Klint.
Samarbeidsfokusert skyte-action
Overkill's The Walking Dead er et samarbeidsfokusert skytespill fra studioet bak Payday-serien. Spillere vil utforske det populære, zombiefylte universet, hvor man må kjempe for å overleve.
Utviklerne har tidligere uttalt at spillet vil by på grøsserelementer, rollespilling og sniking. Dette kan tyde på at det vil by på en mer åpen verden enn i Payday-spillene, men foreløpig har Overkill gitt oss få detaljer å gå på.
Etter all sannsynlighet får vi imidlertid vite mer om spillet allerede denne uken, når Starbreeze skal gi oss innblikk i utviklingsprosessen under sitt direktesendte Starbreeze Starstream-program den 10. mai.
Den tredje sesongen av Telltales The Walking Dead er i gang.
Les vårt inntrykk av den første episoden »