Payday 3 fikk ingen god start på livet. Spillets lanseringshelg ble preget av store serverproblemer, som tidvis hindret spillere i det hele tatt å komme i gang med bankransimulatoren.
Mandag rettet Tobias Sjögren – sjef for Payday 3-utvikler Starbreeze – en stor unnskyldning til alle spillere for problemene som har oppstått. I en uttalelse (via Eurogamer) sa Sjögren at han er skuffet over lanseringen, men lovet samtidig forbedringer.
– Vi er skuffet over problemene vår spillere har støtt på i løpet av lanseringshelgen, men vi er trygge på produktet og kvaliteten til Payday 3. Vi har mye forsiktig og regelmessig arbeid foran oss for å gjenvinne spilleres tillit, men vi kommer til å jobbe hardt for å klare det.
Starbreeze-sjefen la i stor grad skylda på en ikke navngitt samarbeidspartner som er ansvarlig for spillets servere. Slik Sjögren forteller det støtte matchmaking-programmet på et uforutsett problem som gjorde det umulig å takle den store pågangen av spillere. Problemet virket å være løst, men sent på søndag rullet samarbeidspartneren ut en ny oppdatering som skapte mer hodebry.
– På kort sikt betyr dette at Starbreeze vil fokusere på å sørge for at spillere får en bedre opplevelse. På lang sikt betyr det at vi må vurdere en ny samarbeidspartner for matchmaking-tjenester og gjøre Payday 3 mindre avhengig av nettjenester.
Hvorvidt det betyr at Payday 3 etter hvert vil tilby spilling uten Internett-tilkobling, noe fans har etterspurt, gjenstår å se. I mellomtiden har Starbreeze varslet nedetid for spillet både tirsdag og fredag denne uka, fra 08:00 til 11:00 begge dager, mens teamet prøver å forbedre serverne.
Payday 3 fikk bare en brukbar mottakelse hos Gamer.no. Undertegnede hadde det mye moro med spillets bankran, men savnet mer innhold og bedre systemer rundt progresjon.
LES OGSÅ: Total War: Pharaoh kommer ikke før til neste år på Epic Games Store »