Helt siden kunngjøringen av Path of Exile 2 i 2019 har det vært ganske stille fra Grinding Gear Games. Under Exilecon i helgen dro utvikleren imidlertid spillet frem igjen, og mye har endret seg de siste årene.
Først og fremst avslørte teamet at Path of Exile 2 nå blir en frittstående affære. Planen var opprinnelig at spillet skulle bli en større utvidelse som erstattet det første Path of Exile, men etter en revurdering av planene har Grinding Gear bestemt at de to skal få leve side om side.
– Vi innså at planen vår om å erstatte Path of Exile med Path of Exile 2 ville i bunn og grunn bety at vi kvittet oss med et spill som folk elsker for ingen reell grunn. Så vi tok en beslutning: Path of Exile 1 og 2 vil være adskilt, med sine egne mekanikker, balansejusteringer, «endgame» og ligaer, uttalte Jonathan Rogers (via Gamespot).
Oppfølgerspillet skilter med tonnevis av endringer, inkludert seks nye klasser, 100 forskjellige omgivelser, 600 forskjellige monstre og 100 sjefsfiender. Path of Exile 2 består av seks akter, og teamet viste glimt fra akt 3 i videoen som du kan se over.
De to spillene vil fortsatt ha en slags tilknytning gjennom en felles spillbutikk. Gjenstandene du har i det første spillet vil dermed kunne videreføres til Path of Exile 2 og omvendt, med noen unntak.
Path of Exile 2 skal komme til PC og konsoll, men har foreløpig ikke fått noen lanseringsdato. Grinding Gear har riktignok kunngjort at en lukket betatest skal begynne 7. juni 2024.
Hva det første spillet angår fortsetter utvikleren å pøse ut mer innhold. 18. august lanseres en ny utvidelse for Path of Exile, kalt Trial of the Ancestors, med flere nye utfordringer for spillere å bryne seg på.
LES OGSÅ: Ubisoft har visstnok kansellert oppfølgeren til Immortals Fenyx Rising »