Blizzards Pink Mercy-kampanje, som ble avholdt i mai, samlet totalt inn over 102 millioner kroner til brystkreftforskning. Det avslørte utvikleren denne uken på sine nettsider.
Mellom 8. og 21. mai kunne spillere kjøpe et eksklusivt rosa Mercy-kostyme, samt t-skjorter og andre Overwatch-relaterte gjenstander. 100% av inntektene gikk rett til Breast Cancer Research Foundation (BCRF), en veldedig organisasjon som forsker på å forebygge og kurere brystkreft.
Håpet på to millioner
Før kampanjens lansering lovet Blizzard donere minst to millioner kroner uansett hvor mye som kom inn. Spillerne viste seg imidlertid å være langt mer gavmilde, og i tillegg til salgsinntekter ble over en million samlet inn via diverse Twitch-sendinger som samarbeidet med kampanjen.
Sjekken ble denne uken overrakt av Blizzard, og utvikleren rettet en stor takk til alle spillere og fans som bidro. Ifølge en pressemelding skal beløpet være den største enkeltdonasjonen fra en bedrift på BCRFs 25 år.
– Nok en gang har dere våget å se verdenen for hva den kan være, og dere har hjulpet til med å ta et betydelig steg fremover i oppdraget med å kurere brystkreft, skrev Blizzard, med en referanse til et av spillets inspirerende sitater.