Open beta for MMO-spelet Wildstar denne veka

Alle som vil kan no få teste det kreative MMO-spelet.

Vi har i fleire runder delt ut betanøklar til det komande MMO-spelet Wildstar. Det har vist seg å vere svært populært, men no har utviklarane hos Carbine Studios sett seg ferdige med den lukka testfasen. Frå og med torsdag kan alle som vil ta turen til Wildstars offisielle nettstad for å få tak i nøkkel, og deretter ta turen ut i Wildstars fargerike verd. Dette får vi vite i ei pressemelding. Dei som allereie har ein nøkkel treng berre oppdatere spelet, før dei er klare til å gå i gang.

Den opne betatesten vil vare i ti dagar frå torsdag 8. mai til søndag 18. mai. Ved sidan av å gjere spelet tilgjengeleg for fleire, vil nivåtaket bli auka til nivå 30. I tillegg til å kunne klatre opp nokre ekstra nivå, vil spelarane få tilgang på nye eigenskapar.

Stak din eigen kurs

Wildstar blir eit svert fargerikt innslag i MMO-verda. Vis mer

I Wildstar vil vala du gjer når du først skrur saman spelarfiguren din få svært mykje å seie, og spelaropplevinga vil endre seg drastisk basert på kva klasse du vil. Du kan til dømes vere ein utforskar og tene erfaringspoeng på å oppdage nye område, eller vere ein krigar som først og fremst kjem seg opp og fram i verda gjennom å pryle fiendar.

Vi har tatt ein kikk på spelet, og Gøran meinte i sin sniktitt at det er eit vellaga og gjennomtenkt spel, sjølv om det eigentleg ikkje byr på så mykje nytt:

«Det er mykje som er veldig bra med Wildstar, og det merkast at det lagast av ei gruppe menneske som er godt kjende med spel i denne sjangeren. Mange av dei tinga som kan vere tungvinde og kronglete i andre spel er saumlaust integrerte i Wildstar. Det er eit spel laga av spelarar, som veit kva dei vil ha og i kva retning dei vil gå med spelet.»

Om du vil vite enda meir om Wildstar bør du få med deg våre to intervjue med folka bak spelet. Det første med sjefsdesigner Chad Moore, og det andre med Carbine Studios-sjef Jeremy Gaffney.

Wildstar kjem i sal for Windows 3. juni.

Ledige stillinger
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (28)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
flamethower1234
11 år siden

I like it!

Vrengtpolvott
11 år siden

Typisk at det er beta hver helg jeg jobber, slår aldri feil!

RamGuy
11 år siden

Har spilt en del BETA nå, syntes det er et aktivt og engasjerende kampsystem og sjarmerende grafikkstil. Min hovedutfordringer er at jeg finner menysystemet og det generell UX-designet noe rotete og veldig "in Your face".. Følte at jeg druknet veldig i starten og jeg finner det til stadighet litt irriterende rett og slett.

 

Et problem jeg har med spillet er dog at det egentlig ikke er noe som helst som gjør at jeg føler meg knyttet til spillet og universet. De kjører på med mye sjarm og humor, men det er ingen underliggende historie av betydning og jeg føler ikke at jeg knytter meg til verken zoner, karakterer eller noe som helst og det virker nesten som om utviklerne selv ikke forsøker på det heller og egentlig legger opp til at det ikke skal være noe underbyggende ved spillet i det hele tatt. Ting går i rykk og napp, på kryss og tvers fra zone til zone.

 

Kan sikkert diskutere i hvilken grad det har så alt for mye å si eller ikke, de velger da tydeligvis å fokusere på spillmekanikker og ren underholdningsverdi i form av rent gameplay. Det stor jo i sterk kontrast til spill som The Old Republic, Elder Scrolls Online osv.. Og mange vil påstå at det er en god ting men jeg vil nå påstå for mitt vedkommende at de har dratt det litt vel langt. Jeg har det gøy med spillet meg sliter veldig med å se for meg at jeg skal klare å holde meg til dette spillet over tid som jeg har klart med blant annet World of Warcraft i alle disse årene om spillet skal være helt ribbet for substans hva gjelder historie og dybde.

Fleskelars
11 år siden

"Vi har tatt ein kikk på spelet, og Gøran meinte i sin sniktitt at det er eit vellaga og gjennomtenkt spel, sjølv om det eigentleg ikkje byr på så mykje nytt"

 

-For fargerikt for min del og orker ikke grinde meg gjennom et nytt WoW spill.

kewsie
11 år siden

Har spilt en del BETA nå, syntes det er et aktivt og engasjerende kampsystem og sjarmerende grafikkstil. Min hovedutfordringer er at jeg finner menysystemet og det generell UX-designet noe rotete og veldig "in Your face".. Følte at jeg druknet veldig i starten og jeg finner det til stadighet litt irriterende rett og slett.

 

Et problem jeg har med spillet er dog at det egentlig ikke er noe som helst som gjør at jeg føler meg knyttet til spillet og universet. De kjører på med mye sjarm og humor, men det er ingen underliggende historie av betydning og jeg føler ikke at jeg knytter meg til verken zoner, karakterer eller noe som helst og det virker nesten som om utviklerne selv ikke forsøker på det heller og egentlig legger opp til at det ikke skal være noe underbyggende ved spillet i det hele tatt. Ting går i rykk og napp, på kryss og tvers fra zone til zone.

 

Kan sikkert diskutere i hvilken grad det har så alt for mye å si eller ikke, de velger da tydeligvis å fokusere på spillmekanikker og ren underholdningsverdi i form av rent gameplay. Det stor jo i sterk kontrast til spill som The Old Republic, Elder Scrolls Online osv.. Og mange vil påstå at det er en god ting men jeg vil nå påstå for mitt vedkommende at de har dratt det litt vel langt. Jeg har det gøy med spillet meg sliter veldig med å se for meg at jeg skal klare å holde meg til dette spillet over tid som jeg har klart med blant annet World of Warcraft i alle disse årene om spillet skal være helt ribbet for substans hva gjelder historie og dybde.

 

Mye av det generelle menysystemet ble fikset på forrige patch.

 

Ikke knyttet til spillet? Synest det er veldig mange "Lore cubes" som ligger rundt i hele spillet. Skal ikke si at jeg har sett på disse, siden jeg ikke bryr meg om lore. Så for meg er det ganske greit å få velge om jeg vil følge med på lore eller ikke =)

 

WoW har vell sakte men sikkert blitt ribbet, og vel så det siden WotLk. Er vell ikke akkurat så mye god historie og dybde igjen i det spillet.

 

 

Jeg synes at spillet virker veldig spennende og at gameplayet virker mye bedre enn hva WoW noen gang har vært. Alt på spillet er vansklig. Mange gode guilder har prøvd seg på raiding i flere månder, men forsatt ikke klart å klarert noen av de vanskligste raidsa, så da bestemte Carbine seg for å buffe alle boss'ene, så nå er alt i tillegg vanskligere.

 

Det jeg ser på som et problem med spillet er at det er veldig lite casual friendly. Har sett en del youtube filmer, og virker som at man må invistere ganske mange timer for å klare å nå toppen. På ene filmen ble det sagt at når man bli level 50, får man "elder gems" istedet for xp, denne har en limit pr uke. For å få oppgradert characteren din til det maksimale kommer det til å ta 10 månder. Så om man lager en ny character noen månder senere, kommer det til å ta lang tid for å nå igjen de andre.

Siste fra forsiden