Naughty Dog er i disse dager i full gang med utviklingen av det tilsynelatende aller siste Uncharted-spillet noensinne. Uncharted: The Lost Legacy skal etter planen lanseres på PlayStation 4 en gang i år, og etter hvert som spillet nærmer seg får vi stadig vite mer om hva vi har i vente.
I et intervju med den offisielle PlayStation-bloggen tidligere denne uken, avslørte spilldirektør Kurt Margenau blant annet at spillet inneholder større områder enn vi har sett tidligere i Uncharted-serien.
Mer frihet
Ifølge Margenau er målet å gi spillere mer frihet til å utforske omgivelsene slik de selv ønsker. Dette skal åpne for langt flere valgmuligheter enn før, spesielt knyttet til spillets kampsekvenser:
– Det er kampsekvenser som man kan unngå i sin helhet, gå rundt eller takle fra alle mulige retninger. Det føles større og mer naturlig, med mer valgfrihet og muligheter for sniking, forklarte Margenau.
Spilldirektøren forsikret om at The Lost Legacy i det store og hele vil by på den samme opplevelsen som gjorde forgjengerne så populære. Han lovet imidlertid også sekvenser som blir annerledes enn noe Uncharted-serien har gjort før, men han ville ikke ut med noen detaljer.
Motvillige partnere
Margenau utdypet også litt om det usannsynlige samarbeidet mellom Chloe og Nadine Ross, en av skurkene fra Uncharted 4. De to tar turen sammen til India for å stjele en verdifull støttann fra den mystiske militærlederen Asav.
Begge har sine egne grunner for å få tak i skatten, og de har søkt sammen av nødvendighet fremfor noe annet:
– De er stikk motsatt av hverandre. Chloe er spontan og impulsiv, mens Nadine følger boka og er strukturert. Det er en god blanding, forklarer kreativ leder Shaun Escayg, mens Margenau legger til:
– Begge er i posisjoner de ikke er vant til. Chloe må ta føringen, og Nadine, som vanligvis styrer skuta, er nå den innleide hjelperen. Underveis må de prøve å finne ut av situasjonen.
Naughty Dog er også i gang med The Last of Us Part II.
Se den første traileren for spillet her »