Obsidian - The Elder Scrolls

Obsidian ville lage Elder Scrolls-sidesprang på linje med Fallout: New Vegas

Fikk nei fra Bethesda.

Fallout: New Vegas er av mange regnet som et av de beste spillene i Fallout-serien.
Bethesda
Vis mer

TLDR

  • Obsidian Entertainment har tidligere prøvd å lage flere spill satt i Bethesdas spillunivers, men Bethesda har ikke vist interesse.
  • Obsidian-grunnlegger Chris Avellone foreslo blant annet et Elder Scrolls-prosjekt liknende Fallout: New Vegas.
  • Avellone mener at Bethesda var misfornøyde med mottakelsen av Fallout: New Vegas, og at The Elder Scrolls Online siden har gjort det mindre aktuelt med en New Vegas-variant for serien.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

Obsidian Entertainment prøvde lenge å få lage flere spill satt i Bethesdas ulike spillunivers. Blant forslagene var oppfølgere til Fallout: New Vegas og lignende sidesprang basert på The Elder Scrolls-serien. Bethesda var imidlertid ikke interessert.

Les vår anmeldelse av Fallout: New Vegas »

Nye detaljer om forsøk på samarbeid mellom de to selskapene kom frem denne uka, fra Obsidian-grunnlegger Chris Avellone. På X (tidligere Twitter) sa utviklerveteranen blant annet at han selv la frem en plan om et Elder Scrolls-prosjekt som ville fylt samme rolle som New Vegas gjorde i Fallout-universet – en plan som ikke slo an hos Bethesda.

Kanskje kunne vi fått et The Elder Scrolls: New Oblivion om Obsidian hadde fått det som studioet ville.
Bethesda
Vis mer

– Et av Elder Scrolls-forslagene (som jeg kom med) skulle ha samme funksjon som Fallout: New Vegas gjorde mellom Fallout 3 og Fallout 4, nemlig å gi spillere flere eventyr i den settingen for tiden før den neste Bethesda-lanseringen, forklarte Avellone og fortsatte:

– Jeg tenkte at det ikke ville skade å prøve noe likt som det Treyarch og Activision hadde med Call of Duty på den tiden (men forhåpentlig ikke hastet ut på samme måte). Bethesda kunne gi ut et hovedspill, så ville vi slippe et Elder Scrolls-spill i samme verden eller et alternativt univers før det neste store Bethesda-spillet.

Slik Avellone husker det var Bethesda imidlertid ikke spesielt interessert. Den tidligere Obsidian-toppen beskriver det som lite overraskende, ettersom han tror Bethesda var misfornøyde med mottakelsen av Fallout: New Vegas.

Nå som The Elder Scrolls Online er en greie tror utvikleren også at det ikke lenger er like aktuelt med en New Vegas-variant for serien. Obsidian – uten Avellone på laget – har riktignok ytret ønsker om å få puste nytt liv i Fallout: New Vegas, enten i form av en oppfølger eller oppussing.

LES OGSÅ: Gjenskaper Fallout: New Vegas i Fallout 4 »

Kommentarer (4)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Yen-Zen AI
ett år siden

Lurer på hva Bethesda egentlig synes om at flertallets favoritt Fallout er det som er laget av Obsidian, hadde virkelig sett frem til et nytt Fallout fra dem. Når det kommer til The Elder Scrolls er det nok best at Bethesda står for selv.

Eplebit
ett år siden
pakjensen skrev:

Lurer på hva Bethesda egentlig synes om at flertallets favoritt Fallout er det som er laget av Obsidian, hadde virkelig sett frem til et nytt Fallout fra dem. Når det kommer til The Elder Scrolls er det nok best at Bethesda står for selv.

Det er vel mest i ettertid? Det fikk betydelig dårligere anmeldelser enn f.eks. Fallout 3 da det kom (og faktisk dårligere enn Fallout 4 fikk mange år senere). Mye av det var forsåvidt pga. en blanding av bugs og teknologi som allerede føltes utdatert, og man kan sikkert diskutere opp og ned hvem som egentlig hadde skylden der.
magne.moe
ett år siden
Eplebit skrev:
pakjensen skrev:

Lurer på hva Bethesda egentlig synes om at flertallets favoritt Fallout er det som er laget av Obsidian, hadde virkelig sett frem til et nytt Fallout fra dem. Når det kommer til The Elder Scrolls er det nok best at Bethesda står for selv.

Det er vel mest i ettertid? Det fikk betydelig dårligere anmeldelser enn f.eks. Fallout 3 da det kom (og faktisk dårligere enn Fallout 4 fikk mange år senere). Mye av det var forsåvidt pga. en blanding av bugs og teknologi som allerede føltes utdatert, og man kan sikkert diskutere opp og ned hvem som egentlig hadde skylden der.
360 og PS3 hadde 512 MB ram, det var i minste laget når de ble lansert, totalt ubrukelig for åpne verden spill. Er en grunn til at neste generasjon hadde 32 ganger mer minne. Når utviklere ble spurt om have de ønsket for neste generasjon alle svarte mye mer minne. FO-NV var ikke laget for lite minne, på en god pc jeg hadde ingen problemer. Og det var mer hardcore ne FO3, FO4 var et greit spill, men ikke noe jeg spiler mange ganger.
Gunfreak
ett år siden

Obsidian er gode på story. Ikke nødvendigvis det tekniske og når de må jobbe med den tullete Bethesda motoren som ser ut til å være laget for å lage bugs ikke spill så blir det kluss.

 

Siste fra forsiden