Square Enix har samarbeidet med rollespillstudioet Tri-ace om utviklingen av et nytt japansk rollespill. Tri-ace har tidligere jobbet med titler som Valkyrie Profile, Star Ocean, og Eternal Sonata, spill som har fått grei omtale her på Gamer.no.
Infinite Undiscovery foregår på en merkelig verden hvor månen har magisk kraft. En maktsyk organisasjon har lenket månen til jorden for å unytte denne kraften, men dette fører til at verden sakte har begynt å dø.
Du spiller Capell, en ung mann som blir fengslet av organisasjonene etter å ha blitt forvekslet med en opprører. Han blir ikke sittende inne lenge før han blir befridd av ungjenta Aya, og sammen legger de ut på eventyr for å befri verden fra organisasjonen.
Som i Tri-Arcs tidligere rollespill forkaster Infinite Undiscovery det turbaserte kampsystemet, som er normen i japanske rollespill, til fordel for actionfylte kamper i sanntid. Denne gangen har de tatt det hele et skritt videre, og nå foregår kampene i samme område som du møter fienden. Du transporteres altså ikke til en kampscene når du møter fienden, men slåss der du er.
Vi loves spennende kamper hvor du kan dukke for drageild i sanntid, eller til og med kjempe mot monstre i fjæra mens en flodbølge nærmer seg i bakgrunnen. Du kan sette sammen grupper på opp til fire stykker og får hele 18 forskjellige karakterer å kjempe med.
Infinite Undiscovery blir sluppet over hele verden til høsten. I Europa ligger spillet i butikkhyllene fra og med 5. september, eksklusivt for Xbox 360.