I en pressemelding har AGEIA stolt proklamert at actionrollespillet Loki kommer til å støtte PhysX-brikken deres. Spillet er under utvikling hos det franske studioet Cyanide, som til nå har fokusert mest på diverse sportsstrategispill (som Pro Rugby Manager, Pro Cycling Manager og Chaos League).
Loki foregår i viktige historiske epoker fulle av legendariske helter, mektige gudeskikkelser og mytiske vesener (som hydraer, drager og minotaurer). Vi må nok vente til Cyanide selv kunngjør spillet før vi får nok informasjon om det til å virkelig kunne danne oss et bilde av hva vi har i vente, men det fortelles at spillet får dynamisk action i sanntid, og at det er her PhysX kommer inn i bildet.
Denne dedikerte fysikkbrikken tar nemlig over de kompliserte utregningene som skal til for å sørge for at ting oppfører seg som de skal i spillverdenen, noe som lar hovedprosessoren konsentrere seg om andre ting (som for eksempel kunstig intelligens). Dette gjør spillutviklingen lettere for Cyanide, som slipper å engste seg for om hovedprosessoren har nok kraft til å gjøre alt de ønsker den skal gjøre.