Det nyeste nummeret av britiske PlayStation Magazine har en artikkel om Tomb Raider Underworld, det neste spillet til den populære skatterøveren Lara Croft. Søsternettstedet Computer & Video Games har publisert de viktigste detaljene.
Denne gangen fokuserer utviklerne kraftig på at Lara skal ha så elegante og dynamiske bevegelser som mulig, slik at hun kan utnytte seg av alle typer terreng. I tillegg skal hun kunne gjøre «alt vi forventer at skal være mulig for henne å gjøre».
For eksempel vil hun kunne plukke med seg en stav og bruke den som slagvåpen eller som kastespyd. Hun vil også kunne bruke den samtidig som hun har et skytevåpen i den andre hånden.
Når hun er ferdig med å slåss, kan hun plassere den i et hull i veggen, og bruke den til å slenge seg opp til tidligere utilgjengelige steder, i sin vante akrobatiske stil.
Det ser også ut som omgivelsene blir åpnere enn tidligere. Lara kan når som helst slenge seg på motorsykkelen sin og kjøre dit hun vil, uten at motorsykkelkjøring henvises til spesielle seksjoner av spillet.
Tidligere har det blitt fortalt spillverdenen skal «reagere på og huske» Laras handlinger. Hvis hun går i gjørme vil fotavtrykkene hennes forbli der til de vaskes bort av regnet, og drepte fiender vil forbli liggende der hun forlot dem gjennom hele spillet.
Det har også blitt sagt at været vil spille en stor rolle i Underworld. Hvis det regner skal det for eksempel være vanskeligere å klatre, fordi steinveggene blir glattere.
Tomb Raider Underworld kommer til PC, PS3, PS2, Xbox 360, Wii og DS. Det er naturlig å tro at noen av funksjonene nevnt her ikke blir tilgjengelige på alle plattformene spillet kommer til.