Rush for Berlin tar utgangspunkt i kamphandlingene på det europeiske kontinentet, hvor de tyske styrkene kjempet en håpløs kamp for å forsvare seg mot allierte og sovjetiske styrker som presset dem fra hver sin side. Her får du imidlertid mulighet til å påvirke krigens gang, og alt avhenger av en enkelt faktor: Tiden.
Hvis du, som alliert leder, bruker lengre tid på å nå målene dine enn de allierte gjorde i virkeligheten, vil det gi tyskerne tid til å forsvare seg bedre, og kanskje til og med utvikle nye og enda dødeligere våpen de klarte i virkeligheten. Oppnår du målene dine raskere enn virkelighetens allierte, kan du ta de tyske forsvarene på senga i kappløpet for å nå hovedstaden Berlin, åstedet for de siste store kamphandlingene i Europa under andre verdenskrig.
Du får ingen begrensninger i forhold til hvor mange enheter du vil bygge, men bygging tar tid og tid har du lite av. Et interessant element er at du kan spille tidligere oppdrag om igjen, for på den måten å få ekstra dager for den endelige konfrontasjonen i Berlin. Utviklerne forteller at Rush for Berlin setter spillerne i kjent spillterritorium, men gir dem innovative nye gameplaymuligheter, hvor hver enkelt beslutning påvirker hele spillets gang.
Ellers loves vi god grafikk (takket være Stormregion sin nye Gepard-motor), over 100 forskjellige enheter (inkludert en rekke prototyper), et spesielt fokus på offiserer, en avansert skademodell, mulighet til å ta over fiendens enheter og kjempe inne i bygninger, og mye mer. Rush for Berlin kommer i salg til sommeren, og for mer informasjon kan du besøke spillets offisielle nettsted.