Bohemia Interactive er godt i gang med utviklingen av Armed Assault 2, og slapp nettopp en haug med nye detaljer rundt det etterlengtede taktiske skytespillet.
Spillet skal bli kraftig forbedret i forhold til originalen. Kampanjedelen vil ha en rekke rollespillelementer, noe som vil bety at du kan gjøre deg selv og dine medsoldater bedre i strid. Sterkere kunstig intelligens vil bygge under dynamiske hendelser på slagmarken, som skjer uavhengig av hva du foretar deg.
Den kunstige intelligensen skal også være spesielt god i nærkamper mot fienden i miljøer der de fysiske hindringene er mange.
Terrenget skal også bli langt mer realistisk i Armed Assault 2. Du kjemper i den oppdiktede sovjetstaten Charnarus, men landskapet er ikke fantasi. Hele kartet baserer seg på den nordlige delen av Tsjekkia, og er over 100 kvadratkilometer stort. Spillet foregår på høsten, noe som vil gjøre de visuelle inntrykkene enda mer spektakulære.
Når det gjelder det tekniske vil Armed Assualt 2 komme med full støtte for to eller flere prosessorkjerner. Utvikleren ser muligheten til å utnytte kraften som ligger i denne teknologien til det fulle. For de som ikke har en super-PC, er det godt nytt at Bohemia også satser på konsoll med sin nye stortittel. Hvilke konsoller spillet kommer på er foreløpig ukjent.
Du kan lese enda mer om detaljene i denne oppfølgeren på utviklerens hjemmeside.
PC-versjonen av Armed Assault 2 slippes i løpet av 2008, og vi venter spent på nytt om konsollutgavene.