Åstedet for handlingen i spillet, Hanyuda, er en liten japansk landsby. Plutselig og uten advarsel blir byen angrepet av det som kanskje best kan beskrives som ondskapen selv. Landsbyen forvandles fra et koselig lite sted til helvete på jord, og nesten alle innbyggerne møter en skjebne langt værre enn døden.
Det er imidlertid noen overlevende, og hver av disse er nå midt inne i en tilsynelatende håpløs kamp for å overleve. Nå må de unnslippe de fryktelige skapningene som dagen før var venner og familie, og finne en vei ut av dette forferdelige stedet før de møter den samme ublide sjebnen som de andre. Kanskje vil de også finne ut hva som egentlig skjedde, og hvorfor livene deres så brått ble ødelagt.
Forbidden Siren foregår over en tredagersperiode, og gjennom spillets gang kontrollerer du i alt ti ulike overlevende. Spillet inneholder 78 episoder som foregår over en tredagersperiode, men disse opplever du ikke i kronologisk rekkefølge. Dette betyr for eksempel at du kan risikere å treffe på mennesker som du tidligere i spillet har sett drept, noe som sikkert ikke er en særlig hyggelig opplevelse.
Faktisk er det svært lite som tyder på at ordet "hyggelig" kan brukes om noen som helst aspekter ved spillopplevelsen. Utviklerne har, ved hjelp av skremmende lydeffekter, livaktig grafikk og inspirasjon fra japansk kultur, gjort det de kan for å skape en så skummel og guffen atmosfære som mulig.
Spillet blir antakelig ikke mindre uhyggelig av det faktum at spillkarakterene har evnen til å se handlingen fra synspunktet til andre - både monstre og andre overlevende. Dette gir dem muligheten til å forutse fiendens handlinger, men da de ikke kan bevege seg mens de er linket til en annen karakter er de helt forsvarsløse under denne prosessen.
Forbidden Siren er inspirert av verkene til forfatteren HP Lovecraft, og et besøk på spillets hjemmeside (som bl.a. er tilgjengelig på norsk) skulle kunne overbevise deg om at utviklerne kan kunsten å skremme folk. Spillet kommer til PS2 i mars.