Grøsserspillet Kraven Manor startet tilværelsen som et gratis studentprosjekt, men da Let's Play-miljøet på Youtube fattet interesse for spillet – lite skaffer tross alt seere like godt som hyl og skrik – besluttet utviklerne seg for å bygge videre på konseptet.
Klart for Steam
Den ferdige, kommersielle utgaven av Kraven Manor lanseres i dag, og spillet vekker umiddelbart minner om grøsserspill som Amnesia: The Dark Descent. Her må du utforske gufne Kraven Manor, og løse gåtene du møter der. Samtidig må du holde deg selv i live.
Spillet er imidlertid ikke noen ren Amnesia-klone. Det har for eksempel et system der du selv bygger opp herregården, ved å finne miniatyrmodeller av husets ulike fløyer, og pusle dem sammen. Ved å manipulere modellen av herregården, endrer du også den virkelige utgaven.
I tillegg skilter spillet med en «unik antagonist» som jakter på deg konstant. Det ser også ut til å ha et større fokus på gåter enn Amnesia og andre grøsserspill.
Det var forøvrig ikke Amnesia som introduserte skumle herregårder. De har vært en del av spillmediet siden Mystery House, og den mest kjente er kanskje huset til den gale leketøysmakeren Henry Stauf [krever Ekstra-medlemskap].