Fredag måtte 12 Double Fine-ansatte finne seg noe nytt å gjøre, etter at et uannonsert prosjekt ble strupet. Dette fortalte Double Fine til GamesIndustry.
– Ett av våre uannonserte prosjekter ble plutselig stoppet av dets utgiver, noe som gjorde at vi måtte redusere stabben med 12 personer. Resten av våre prosjekter, Broken Age, Massive Chalice og Grim Fandango Remastered ble ikke påvirket, fortalte Tim Schafer til nettmagasinet.
Double Fine ga nylig ut Costume Quest 2, i tandem med årets Halloween-feiring. Knask eller knep-spillet fikk en varm respons av oss her på bruket, selv om vi hadde noen innvendinger mot rollespilldelen. I tillegg kom det småsnodige spillet Hack'n Slash ut, men responsen der var mer smålunken.
Det San Francisco-baserte studioet har de siste årene benyttet seg av flere alternative måter å finansiere spillene sine på. Kickstarter-eventyret med Broken Age, la nok lista, men de har også prøvd seg på noen andre steder. Tidligere i år la de for eksempel lokk på Early Access-spillet Spacebase DF-9, og overlot tøylene til brukerne – noe en del reagerte på.
Valve vil for øvrig hindre utviklerne fra å love for mye med Early Access nå »