Tom Clancy's Rainbow Six: Critical Hour kommer til Xbox og PS2, og utvikles av Ubisoft sitt Quebec-baserte studio. I følge pressemeldingen blir dette det mest fullstendige Rainbow Six-spillet så langt, og spillet markerer en tilbakevending til franchisens røtter ved å reintrodusere det dype taktiske gameplayet som gjorde serien populær.
Spillet inneholder en kampanje med syv omfattende oppdrag, samt 16 flerspillerkart. Enspillerkartene er alle hentet fra de opprinnelige Rainbow Six og Rogue Spear-spillene, men bygd ved hjelp av moderne teknologi. Ubisoft skryter av en avansert kampmodell som blant annet fører til at våpenets nøyaktighet påvirkes av spillerens bevegelser.
Kartene fokuserer på innendørs kamp der fienden ofte er få meter fra deg, og de er designet slik at de kan fullføres på flere måter. Dette gjøres blant annet ved hjelp av 23 forskjellige typer våpen og mye høyteknologisk krigsutstyr. Critical Hour skal etter planen lanseres til våren.
Et annet spill som lanseres til våren er Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials, til PSP. Ubisoft lover nye oppdrag eksklusive for PSP-plattformen, og forteller at spillet vil la deg få et innblikk i historien til Sam Fisher, gjennom tilbakeblikk på ulike oppdrag fra hele Splinter Cell-franchisen. I tillegg får vi oppdrag fra før superspionen ble superspion, og i stedet var en "vanlig" marinesoldat.
Gameplayet skal være spesialdesignet for å fungere på det håndholdte PSP-formatet, og spillet kommer blant annet med trådløs flerspiller i "spy vs. spy"-modus. Essentials har også alt av våpen og utstyr fra tidligere Splinter Cell-spill, samt noen nye våpen eksklusive for PSP-versjonen.