Tidligere var vi klar over at spillets hovedperson, Carl Johnson (CJ) må spise for å overleve, og at han må besøke treningsstudioer og lignende for at ikke all den usunne maten spilleren utvilsomt kommer til å proppe i ham skal legge seg i tykke fettlag på magen. Hvis du lar CJ ese ut, vil folk reagere på utseendet hans.
Nå er det klart at det er mulig å forandre ytterligere på utseendet til hovedpersonen. Han vil nemlig kunne besøke frisør for å få seg en ny sveis, og denne sveisen vil være en av de tingene folk legger merke til når Carl går forbi.
Nå vet vi også at politiet får en del nye muligheter. De vil kunne henge seg på bilen din for å hindre deg i å rømme, og det vil være motorsykkelpoliti i spillet.
Spillmotoren bak GTA: San Andreas skal etter sigende takle en "draw distance" (synsrekkevidde) seks ganger lengre enn i de tidligere spillene, noe som utvilsomt vil gjøre bybildet langt mer autentisk. En annen detalj som vil gjøre byene mer autentiske er at alle bygningene nå har forskjellige teksturer avhengig av om det er dag eller natt. Spillmotoren vil dessuten lage vegetasjon på en dynamisk måte, noe som vil sikre at områdene mellom byene blir mer naturlige.
De eneste gangene du behøver å vente på at spillet laster inn nye områder er når du går inn og ut av bygninger - ellers kan du kjøre fra en by til en annen uten en eneste lastepause. Det er forøvrig langt flere bygninger å besøke denne gangen, og mange av disse vil det som kjent være mulig å rane. Slike operasjoner vil kreve nøye planlegging for ikke å ende i katastrofe. Det er også mulig å benytte seg av skygger for å skjule seg, slik som i spill som Thief og Splinter Cell.
For å finne ut mer informasjon om GTA: San Andreas kan du besøke nettstedet gta.sanan.com, hvor all kjent informasjon om spillet er samlet på et område. GTA: San Andreas kommer til PS2 i oktober.