Everywhere

Nye detaljer om Everywhere – det ambisiøse spillprosjektet fra tidligere GTA-produsent

Blir en slags Roblox-konkurrent, med alt fra spillerskapte opplevelser til høybudsjetsspill.

Build A Rocket Boy

Sommeren 2022 dro tidligere Grand Theft Auto-veteran Leslie Benzies sløret av sitt nye spill Everywhere. Akkurat hva spillet skulle bli var ikke godt å si, men nå har utviklerstudioet Build a Rocket Boy delt et nytt knippe med detaljer.

Everywhere lar spillere bygge sine egne spillopplevelser.
Build A Rocket Boy

Den nye informasjonen kommer via Eurogamer, som nylig ble servert en større presentasjon av Everywhere. Kort forklart dreier det seg om en Roblox-lignende plattform, der spillere kan bygge egne spillopplevelser og utforske hva andre spillere har skapt.

Build a Rocket Boy beskriver opplegget som et steg videre for de som har puslet med spillutvikling via Roblox, Minecraft eller Fortnite Creative.

– Vi prøver å lage et sted hvor folk kan komme for å spille, hvor de kan bygge og hvor de kan dele sine opplevelser. Når du spør den yngre generasjonen i dag om hva de har lyst til å gjøre når de blir voksne, vil mange si «lage dataspill». Så vi tar på oss det ansvaret og anser det som vår jobb å la spillere gjøre det. Vi vil at de skal kunne bygge det de har lyst til å bygge. Vi vil at de skal ta eierskap over det og vi vil gi dem verktøyene for å bygge disse høybudsjetts-lignende opplevelsene, sa utvikleren til Eurogamer.

Build a Rocket Boy skal også lansere sine egne spill i Everywhere, og det første av disse skal hete MindsEye.

Det hele fungerer ved at spillere skaper sin egen figur og får vandre gjennom Everywhere-universet. Her får man lete frem spillopplevelser bygget av andre, og Build a Rocket Boy har også ambisjoner om å opprette virtuelle arenaer der spillere kan gå på konserter i fremtiden.

Ved siden av å la spillere lage det de vil, skal utvikleren også slippe egne spill via Everywhere. Det første av disse blir en episodebasert og actionfylt affære kalt MindsEye, men detaljene om dette spillet er foreløpig vage.

Everywhere skal lanseres en gang senere i år, dersom alt går etter planen.

LES OGSÅ: Epic viste mer av hva Unreal Engine 5 kan få til i fremtiden »

Siste fra forsiden