Sidens strategispillet Total War: Rome II ble sluppet 3. september har det slitt med tekniske problemer som har hemmet opplevelsen betraktelig. Utvikler Creative Assembly har satt alle kluter til, og gir nå ut sin andre oppdatering etter spillslipp, som etter sigende skal løse en god del av flokene.
Forsøk 2
I denne omgangen er det en del rent teknisk kludder som har fått seg en overhaling, samt problemer med den kunstige intelligensens veifinning. Dette melder Eurogamer. Hele listen over endringer kan du se på Total Wars wiki-side.
I tillegg har et nytt «Limited»-valg blitt lagt til i menyvalget som bestemmer om spilleren kan se fiendens trekk. Valget sørger for at det blir mulig å se bevegelser som skjer når den kunstige intelligensen tar sin tur. Nærmere bestemt gjelder dette alle bevegelser som fiendefraksjonene gjør, alt av bevegelser i spillernes regioner og alt av sjøfart i områder der spilleren har havner.
Fremdeles er det mye skrubbing igjen å gjøre for utvikleren. Tredje oppdatering er på vei, og er snart klar til å testes i en betafase. Denne skal endre kampsystemet og optimalisere ytelse for flere maskinvarekomponenter.
Skuffet anmelder
At Total War: Rome II har slitt med teknikken har ikke gått anmelderstabben hus forbi. Da Gamer.nos anmelder kastet seg over spillet tidligere i september, ble han møtt av en vegg av tekniske problemer.
– Selv om også den administrative delen av imperiebyggingen har blitt bedre, holdes spillet tilbake av en rekke tekniske problemer. Spillet krasjer, den kunstige intelligensen svikter, og det virker rett og slett som om det er enkelte deler av spillet som ikke er testet grundig nok før det ble sluppet ut, skrev Marius Kjørmo før han signerte med karakteren 6 av 10.
Les også: Anmeldelse av Total War: Rome II Les også: Total War-skapere med Warhammer-lisens