Oppdatering 14:40: Serverne er nå tilbake, og den nye oppdateringen skal fungere som planlagt.
Oppdatering 14:25: Lanseringen av The Divisions nye oppdatering gikk ikke helt som planlagt, og etter bare en drøy time ble Ubisoft nødt til å skru av spillets servere for å få rettet opp flere problemer.
I stedet for å redusere straffen for å gå «rogue» ble alle negative konsekvenser fullstendig fjernet, og spillere kunne ta livet av hverandre uten frykt for å tape verken penger eller erfaringspoeng.
I tillegg lyktes ikke utvikleren i å fjerne en spesiell fiende som spillere har kunnet utnytte for å samle inn uendelig med utstyr og Phoenix Credits – The Divisions mest verdifulle valuta.
Ifølge The Divisions offisielle Twitter-konto vil det gå raskt å fikse problemene, og serverne skal være tilbake igjen om kun kort tid. Utvikleren annonserte også at erfaringspoeng, valuta eller utstyr som ble tjent inn i denne perioden ikke vil nullstilles.
Opprinnelig sak følger.
For alle som har nådd nivå 30 i The Division er flerspillerområdene, kalt Dark Zones, stort sett preget av en uønsket våpenhvile mellom spillere. Den potensielle straffen for å angripe en annen spiller, og dermed bli merket som «rogue», er rett og slett for høy til at det er verdt risikoen, så spillere har i stor grad samarbeidet eller holdt seg unna hverandre.
Nå skal Ubisoft endelig gjøre noe med dette, og i The Divisions neste oppdatering – som skal slippes i løpet av tirsdag 22. mars – legger utvikleren opp til flere kamper mellom spillere.
Redusert straff
Med oppdateringen vil spillere ikke lenger miste like mange penger og erfaringspoeng når de dør i Dark Zone-områdene – enten de er merket som rogue eller ikke.
I stedet vil man kunne plukke opp ammunisjon, granater og førstehjelpspakker fra døde spillere, men disse blir generert av spillet og tas ikke fra den falne agenten. I tillegg blir spillere bedre belønnet ved å gå rogue, og ved å ta livet av rogue-agenter får du også en større belønning enn tidligere.
Oppdateringen oppfordrer imidlertid ikke bare til kamper mot andre spillere, men gjør det også mulig å helbrede agenter som ikke er med i gruppen din.
Man får nå bedre gjenstander av å bekjempe de vanskeligste fiendene i Dark Zone-områdene, så det er fortsatt grunner til å samarbeide dersom man skulle ønske det. Med økte insentiver for å ta livet av hverandre blir riktignok enhver våpenhvile mellom spillere litt mer skjør.
På Ubisofts nettsider kan du lese om resten av endringene som introduseres til The Division på tirsdag.
The Division fikk karakter syv av vår anmelder.
– Spillet imponerer, men har noen åpenbare svakheter »