Ny The Division-oppdatering byr på store Dark Zone-endringer

Oppdatert: Etter flere problemer skal oppdateringen nå fungere som planlagt.

Ubisoft

Oppdatering 14:40: Serverne er nå tilbake, og den nye oppdateringen skal fungere som planlagt.

Oppdatering 14:25: Lanseringen av The Divisions nye oppdatering gikk ikke helt som planlagt, og etter bare en drøy time ble Ubisoft nødt til å skru av spillets servere for å få rettet opp flere problemer.

I stedet for å redusere straffen for å gå «rogue» ble alle negative konsekvenser fullstendig fjernet, og spillere kunne ta livet av hverandre uten frykt for å tape verken penger eller erfaringspoeng.

I tillegg lyktes ikke utvikleren i å fjerne en spesiell fiende som spillere har kunnet utnytte for å samle inn uendelig med utstyr og Phoenix Credits – The Divisions mest verdifulle valuta.

Ifølge The Divisions offisielle Twitter-konto vil det gå raskt å fikse problemene, og serverne skal være tilbake igjen om kun kort tid. Utvikleren annonserte også at erfaringspoeng, valuta eller utstyr som ble tjent inn i denne perioden ikke vil nullstilles.

Opprinnelig sak følger.

For alle som har nådd nivå 30 i The Division er flerspillerområdene, kalt Dark Zones, stort sett preget av en uønsket våpenhvile mellom spillere. Den potensielle straffen for å angripe en annen spiller, og dermed bli merket som «rogue», er rett og slett for høy til at det er verdt risikoen, så spillere har i stor grad samarbeidet eller holdt seg unna hverandre.

Nå skal Ubisoft endelig gjøre noe med dette, og i The Divisions neste oppdatering – som skal slippes i løpet av tirsdag 22. mars – legger utvikleren opp til flere kamper mellom spillere.

Redusert straff

Med den nye oppdateringen vil Dark Zone-allianser ikke lenger være like solide.
Andreas Bjørnbekk/Gamer.no

Med oppdateringen vil spillere ikke lenger miste like mange penger og erfaringspoeng når de dør i Dark Zone-områdene – enten de er merket som rogue eller ikke.

I stedet vil man kunne plukke opp ammunisjon, granater og førstehjelpspakker fra døde spillere, men disse blir generert av spillet og tas ikke fra den falne agenten. I tillegg blir spillere bedre belønnet ved å gå rogue, og ved å ta livet av rogue-agenter får du også en større belønning enn tidligere.

Oppdateringen oppfordrer imidlertid ikke bare til kamper mot andre spillere, men gjør det også mulig å helbrede agenter som ikke er med i gruppen din.

Man får nå bedre gjenstander av å bekjempe de vanskeligste fiendene i Dark Zone-områdene, så det er fortsatt grunner til å samarbeide dersom man skulle ønske det. Med økte insentiver for å ta livet av hverandre blir riktignok enhver våpenhvile mellom spillere litt mer skjør.

Les også
Anmeldelse: The Division

På Ubisofts nettsider kan du lese om resten av endringene som introduseres til The Division på tirsdag.

The Division fikk karakter syv av vår anmelder.
– Spillet imponerer, men har noen åpenbare svakheter »

Siste fra forsiden