Ny PUBG-utfordrer skal la hele 1000 spillere barke sammen på enormt kart

Nå har det kommende Battle Royale-spillet fått navn og teaser.

I fjor høst meldte vi om et nytt, mystisk spill som skal konkurrere med PUBG og dets like, og som lar hele 400 spillere møte hverandre på et digert kart. Som blant andre VG247 melder har spillet nå fått både navn og en kort teaservideo.

Det nye spillet skal hete Mavericks: Proving Grounds og utvikles av det britiske studioet Automaton Games. Teaseren fra spillet, som riktignok ikke viser oss veldig mye, kan du se øverst.

Mavericks: Proving Grounds skal altså by på en «battle royale»-modus som i første omgang skal støtte opptil 400 spillere, og i tillegg opererer det med et digert kart på 12 x 12 kilometer. PUBG har til sammenligning opptil 100 spillere og et kart på 8 x 8 kilometer.

Konseptkunst fra spillet.
Automaton

Planlegger hele 1000 spillere

På litt lengre sikt er planen imidlertid at spillet skal støtte saftige 1000 spillere på samme kart, noe som mildt sagt er ambisiøst. For å realisere dette skal Automaton bruke en ny løsning kalt SpatialOS, som i korte trekk fungerer ved å bruke nettskyen til å koble sammen servere på en slik måte at spillet kan bruke dem som én diger server.

I et intervju med nettstedet Polygon tidligere denne måneden forklarte Automaton at løsningen, i tillegg til å åpne for digre områder, også muliggjør mye høyere realisme og detaljnivå i nettbaserte spillverdener. Konkret innebærer dette blant annet dyreliv som reagerer på spillerens adferd, løvblader som flytter seg rundt, realistisk ødeleggelse av omgivelser, dynamisk brann og fotspor fra andre spillere.

Flere detaljer om det ambisiøse spillet skal ifølge utviklerne komme på GDC-konferansen i år, som avholdes fra 19. mars. Det skal etter hvert også komme en betatesting av spillet, riktignok med langt færre spillere i første omgang, og for oppdateringer om dette kan du legge igjen e-postadressen din på spillets hjemmeside.

Det er mange aktører i battle royale-sjangeren: Fortnite blir også stadig mer populært »

Ledige stillinger
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (21)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
TheKims
7 år siden

Synes det er kaotisk nok med 100 spillere når du hopper ut av flyet i et populært område.

Vatox_
7 år siden

Synes det er kaotisk nok med 100 spillere når du hopper ut av flyet i et populært område.

 

Flere fly, valget mellom spawnpunkter, kan jo være en løsning.

Gjest Slettet-Pqy3rC
7 år siden

som i korte trekk fungerer ved å bruke nettskyen til å koble sammen servere på en slik måte at spillet kan bruke dem som én diger server.

Så ping på 30ms gir allikevel lag som fy... huff.
TheKims
7 år siden

 

som i korte trekk fungerer ved å bruke nettskyen til å koble sammen servere på en slik måte at spillet kan bruke dem som én diger server.

Så ping på 30ms gir allikevel lag som fy... huff.

 

Er vel noe alla det samme de gjorde i Planetside 2. Opplevde aldri at ping var et problem der.

Gjest Slettet-Pqy3rC
7 år siden

Er vel noe alla det samme de gjorde i Planetside 2. Opplevde aldri at ping var et problem der.

Problemet er ikke "din" ping, men kommunikasjonen serverne imellom.

 

En fjott kobla til en server i asia kjører på samme brett som deg når du er kobla til en server i Europa.

 

Dersom en kun kjører med servere i samme fysiske maskinpark (LAN) kan det gå greit, men knytter de sammen servere fra ulike fysiske steder må disse synkronisere hverandre over nettet.

Siste fra forsiden