Ett år etter verdenslanseringen i Nord-Amerika i fjor, har storslagne World of Warcraft uten tvil tatt markedet for massive internettbaserte rollespill med storm. Selv folk som knapt nok har rørt et tilsvarende spill før er totalt avhengig av fantasiverdenen Azeroth. I helteskikkelser utforsker spilleren slagmarker, oppdager nytt land og begir deg ut på episke ferder og utfordringer i en dynamisk verden uten grenser.
I februar ble spillet sluppet i Europa, og nå sist fikk innbyggere Taiwan, Macau og Hong Kong endelig anledning til å kaste seg på bølgen. I følge de respekterte utviklerne i Blizzard er World of Warcraft nå verdens mest populære MMORPG, basert på antall kunder som nå har passert imponerende fem millioner. En kunde for Blizzard er i følge pressemeldingen blant annet de som har betalt abonnementsavgift, et forhåndsbetalt spillekort eller en som har kjøpt spillet med en måned gratis spilletid. Hvor mange abonnenter, eller aktive brukere World of Warcraft har fremgår ikke i pressemeldingen.
- World of Warcraft sin vekst fortsetter langt utover våre forventninger. Vi ønsker å gjenta vår takknemlighet til de mange millioner spillerne vi har verden over, og til butikkene som entusiastisk har hjulpet oss det siste året, forteller Mike Morhaime, adm. direktør i Blizzard Entertainment i pressemeldingen.
Han forteller videre at Blizzard ikke på noen måte har tenkt å hvile på laurbærene fremover. Spillerne kan vente seg stadige innholdsmessige oppdateringer i form av patcher, og naturligvis vente seg mye av den første tilleggspakken The Burning Crusade, som kommer i 2006. Da får spillerne blant annet to nye raser, ett nytt yrke, samt et helt kontinent som har fått navnet Outland. Dette kontinentet blir tilgjengelig gjennom en magisk portal. I tillegg får vi hundrevis av nye oppdrag og minst like mange våpen, rustninger og andre former for utstyr.
Mer utfyllende informasjon om tilleggspakken kan du få ved å lese vår sniktitt basert på hva de viste frem på BlizzCon tidligere i høst.