Det Orkla Media-eide Hardware-nettverket står bak flere forbrukernettsteder som Hardware.no, Amobil, Akam.no og Gamer.no. I dag fikk film- og musikkinteresserte blant nettverkets lesere endelig sitt egen tomleplass, i det Kulturo.no ble lansert. Bak nettstedet står to unge ildsjeler, Raymond Julin (22) og Henrik Salthe (21).
– Vi vil satse på lengre og mer utdypende anmeldelser enn de store dagsavisene, samtidig som vi har tenkt å kjøre jevnt over høyere kvalitet og frekvens på stoffet enn de små, amatørdrevne nettsidene, forteller Henrik Salthe som er ansvarlig redaktør for nettstedet i en pressemelding.
Kulturo har vært under planlegging siden høsten 2005, og Raymond Julin er glad for at siden nå endelig er klar til lansering.
– Det er ganske klisjée, men etter flere måneders hardt arbeid er det veldig deilig å endelig se resultatet av arbeidet. Det skal bli spennede se hvordan kultur-Norge tar imot prosjektet vårt, sier daglig leder Raymond Julin.
I første omgang vil tilhørigheten i Hardware-nettverket medføre at Kulturo.no kan tilby brukerne prisverktøyet til Prisguide.no som en integrert del av nettstedet.