Vi har allerede fortalt at den europeiske versjonen vil lanseres med en rekke ekstra biler, men det kan aldri skade med en konkret liste. Det kanskje mest spennende kjøretøyet - for de som ikke følger tett med på dagens motorsport, men vet en del om biler - er Auto Union Type C Streamliner, et monster av en bil som ingen noensinne burde prøve å kjøre i virkeligheten (da det gjerne kan føre døden). Bilen ser ut som noe fra en fjern fremtid, men er nesten 70 år gammel.
Her er hele listen over de tolv nye bilene vi får i den europeiske versjonen av spillet:
MAZDA 2005 MX-Crossport Mitsubishi 2005 New Eclipse Volkswagen 2004 Golf R32 AUDI 2003 Nuvolari quattro AUDI 2003 Pikes Peak quattro Chrysler 2005 300C Alfa Romeo 2004 Alfa GT Auto Union 1937 V16 Type C Streamliner Chaparral 1967 2D Chaparral 1970 2J JAGUAR 1988 XJR9 Peugeot 1992 905B Evo 1 Bis LM
Sony forteller også at den europeiske versjonen er optimalisert for PAL, og vil derfor se bedre ut enn de øvrige versjonene av spillet. Spillets fysikkmotor er ombygd spesielt for PAL.maskiner, slik at alt føles nøyaktig slik det skal. I tillegg får vi flere ekstra funksjoner som andre versjoner ikke har, slik som muligheten til å importere data fra GT4: Prologue og muligheten for at to spillere kan gjøre bruk av hvert sitt minnekort og garasje når de spiller mot hverandre.
Dessuten er versjonen generelt litt mer skreddersydd oss europeere - den bruker metriske måleenheter, gjør det generelt lettere å finne europeiske biler og spiller i hovedsak europeisk musikk hvis ikke du forteller det at det skal gjøre noe annet (musikken fra den amerikanske og japanske versjonen er fortsatt tilgjengelig).
Som vi har fortalt tidligere vil spillet lanseres 9. mars her til lands. Vi kommer selvsagt tilbake med omtale av spillet når det dukker opp her hos oss. Er du sulten på mer info om spillet, kan du besøke det nylanserte norske nettstedet på Gran Turismo World.