I et offisielt intervju gjort av Atari selv forteller selskapets produksjonssjef Martin Edmondson litt mer om planene de har med Driv3r. Blant annet blir vi fortalt at spillet bruker en forbedret utgave av motoren vi kjenner fra Stuntman. Fysikken og dynamikken til kjøretøyer er stort sett ferdig utviklet, og firmaet er nå godt i gang med å optimalisere koden.
Det som ser ut til å gjennstå i utviklingen ellers er gameplayet utenfor bilen og scripting av oppdrag. Driv3r skal inneholde over 70 ulike kjøretøyer. Disse kan du ta kontroll over, i kjent GTA-stil. Edmondson forteller at du kan kjøre rundt i et trailer-førerhus, for deretter å koble til en tilhenger. Plutselig er du fører av et 18-hjuls monster. Den største forskjellen fra Driv3r og forgjengerne vil være realismen.
De er fullt klar over at spillet blir direkte sammenlignet med Grand Theft Auto, men hevder at inspirasjonen likevel ligger i filmer, ikke andre spill. Dette skal spesielt merkes i biljaktene.
- "The Driver", "Bullitt", "French Connection" er noen av titlene vi har blitt inspirert av. Jeg vil si at 70-talls biljaktene har hatt en stor innflytelse. Moderne biljakter kan ikke sammenlignes, mulig med unntak av filmen "Ronin", forteller Edmondson.
Edmondson forteller at den primære historien tar deg inn i rollen som en viss Tanner, som sammen med sin partner Tobias Jones skal infiltrere en gjeng biltyver. Utover dette vil du også finne moduser der du skal overleve mot fire politibiler, frikjøring i en av spillets fire byer, eller en variant vi tidligere har sett i Stuntman - hvor du skal lage dine egne action-filmsnutter ved bruk av ulike kameravinkler.
Driv3r utvikles til PC, Xbox og PlayStation 2, med PS2- og Xbox-utgivelse 19. mars 2004. PC-versjonen har ikke fått noen offisiell dato.