Ny informasjon om Darkest of Days

Action og tidsreiser

Nettsiden til Darkest of Days har fått en oppdatering med ny informasjon om det ambisiøse prosjektet.

8monkey Labs er en fersk spillutvikler som for tiden jobber på sitt første prosjekt, førstepersonsskytespillet Darkest of Days. Nå har de i samarbeid med sin utgiver Phantom EFX gitt nettsiden til spillet en ansiktsløftning og sluppet ny informasjon.

I Darkest of Days er det din oppgave å beskytte fremtiden ved å rette på fortiden. Du skal reise tilbake i tid og delta i fem ulike konflikter hvor en ukjent fiende har påvirket historiens gang. Tilsynelatende ubetydelige personer har død i disse konfliktene, men disse skulle egentlig ha overlevd og uten dem blir fremtiden forandret.

Selv om du redder dem betyr det likevel ikke at du klarer å rette opp historien. Nye problemer kan oppstå på grunn av din innblanding, og dermed må du rette opp i problemene du har skapt. På grunn av dette kan det hende du må bytte side i en konflikt flere ganger for å endelig oppnå de riktige hendelsene.

Nettsiden forteller om tre av de fem tidsperiodene du får besøke. I romertiden må du kjempe deg forbi paniske mennesker i Pompeiis gater mens byen begraves av aske fra vulkanutbruddet som ødela den. På 1800-tallet deltar du i et av de blodigste slagene i den amerikanske borgerkrigen, og på 1900-tallet blir du kastet inn i oppgjøret mellom tyskere og russere i slaget om Tannenburg.

Hver av tidsperiodene skal gi deg tidsriktige våpen å kjempe med, og motstanderne dine skal bruke autentisk utstyr og taktikker. Som tidsreiser har du visse urettferdige fordeler, så skulle en situasjonen tilspisse seg kan du bruke fremtidens våpen til å snu den til din fordel igjen.

Darkest of Days skal slippes i statene til høsten. Det er foreløpig ikke nevnt noe om en europeisk utgivelse.

Kommentarer (6)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Schweinung
17 år siden

Høy høy! første spillet jeg har sett på lenge som faktisk har tenkt litt utenfor boksen :p

Kanskje det blir en klassiker? hvem vet :!:

Wartom
17 år siden

Virker interessant...

 

Men om man dreper fiender vil jo det også forrandre historien og dermed er man like langt :dontgetit:

 

Og hvordan kan man hvite om historien er forandret når man lever i fremtiden? Man vet jo ikke om en annen fremtid en den man lever i...

 

Jaja, slikt blir vel kansje forklart i selve spillet.

Ted
17 år siden

Liker konseptet og håper de får det til.

Mynotir
17 år siden

Fantastisk god idè i alle fall. Jeg skal nok skaffe meg dette.

araziel
17 år siden

Hehe. Selv om jeg ikke helt vet hvordan de blir å løse alle tullete feilene som nødvendigvis oppstår når lekmenn forsøker å lage noe som involverer tidsreise så høres jo ideen unektelig tøff ut.

Siste fra forsiden