Utviklerne av Xbox 360-versjonen av Advanced Warfighter tok seg tid til å snakke med spillmiljøet i en nettprat i forrige uke. Her fortalte de at spillet vil benytte seg av flerkjerneteknologien til Xbox 360 for å presse de tre prosessorkjernene i maskinen til det maksimale. Resultatet blir forbedret animasjon, "post fx"-effekter, HDR-lys og så videre.
Det ble også klart at opp til 16 spillere vil få mulighet til å spille over nettet. I tillegg kommer Xbox 360-versjonen med en kooperativ kampanje som tar for seg hendelsene etter hovedkampanjen (som følger den samme historien i alle versjonene av spillet). Den kooperative kampanjen tar spillerne med til Nicaragua, hvor de får møte en helt ny gruppe fiender.
Mens de andre versjonene av spillet kun ser ut til å støtte førstepersons synsvinkel, kommer Xbox 360-versjonen med en "presis siktemodus", hvor du får se over skulderen til soldaten din. I tillegg kommer versjonen med muligheten til å flytte laget, dronene og støttesoldatene dine via et 3D-kart.
Fokuset er på kamp i gatene og uteområder, men det vil være mulig å gå inn i enkelte bygninger (selv om du ikke kan åpne dører og slikt). Ellers fortalte utviklerne blant annet at spillet kommer med 25 våpen i enspillerdelen og 35 i flerspillerdelen. For å lese hele loggen fra nettpraten kan du besøke spillets forum.
Ghost Recon: Advanced Warfighter har blitt utsatt en måned (fra februar til mars). I tillegg har GameCube-versjonen av spillet tilsynelatende forsvunnet fra Ubisoft sine nettsteder, og en representant for Ubisoft har postet på spillets forum at han tviler på at den noensinne blir lansert. Dermed ser det mørkt ut for de som gledet seg til å kjempe mot terrorister på GameCube.
NB: Skjermbildene i denne artikkelen er fra Xbox 360-versjonen av Advanced Warfighter.