Tre norske spillutviklere har gått sammen for å bygge et nytt spillstudio. Selskapet heter Carbonara Games, og skal fokusere på å lage små, men ambisiøse og smakfulle, spill.
Fredag kunngjorde trioen at de har sikret seg 225 000 kroner i tilskudd fra Viken Filmsenter.
Midlene skal brukes til å utvikle studioets første spill, som foreløpig har arbeidstittelene Prosjekt CROP.
– Projekt CROP er en drømmende thriller med en spillerdrevet tilnærming til historiefortelling. Spilleren må lete etter svar i en isolert landsby, samtidig som de forholder seg til dagliglivet og merkelige hendelser på et gammelt småbruk. Gradvis avdekkes et uhyggelig mysterie som hviler over landsbyen, deler studioet om det nye spillet.
Erfarne utviklere
Carbonara Games består av tre utviklere, som alle har satt sine spor i norsk spillbransje de siste 10 årene.
Adrian Tingstad Husby tar med dette steget fra Krillbite Studio etter 13 år. Der han har vært regisør for spillene Sunlight og Mosaic, samt en sentral designer på studioets første spill, Among the Sleep.
Frits Leivestad Olsen jobbet nyligst som «art director» på britiske Death's Door, og jobbet før det med Earthlock fra norske Snowcastle Games.
Torstein Vien har fartstid som programmerer på Through the Woods, og har de siste seks årene jobbet som programmerer for Krillbite Studio på spill som Sunlight og Mosaic.
– Vi har alle jobbet lenge med spill, men mest hver for oss. De siste årene har vi derimot innsett at vi både jobber veldig bra sammen, og vil mye av det samme med spillmediet, forteller Tingstad Husby om den nye retningen for utviklerne.