I intervjuet er ikke George redd for å innrømme at hans firma har gjort mye feil. Den første tabben skjedde allerede lenge før konsollen ble lansert, når Nintendo valgte å nedprioritere støtten til tredje-parts utviklerstudioer. De stolte på sine egne og det resulterte i manglende slagere rett etter lansering.
- Viktigheten av tredjeparts-utviklere bør ikke undervurdres. Vi var alt for sene med å forstå det forrige gang, og skal ikke gjøre den feilen igjen, forteller Harrison.
Han forklarer videre at samarbeidet med Rare ikke gikk som planlagt i starten. De hadde produsert mange gode titler for Nintendo før GameCube, men leverte ikke et eneste spill for lanseringen av GameCube.
- Denne gangen skal tredjeparts-leverandører av spill få utviklerverktøyet sitt i god tid før lansering av et nytt system, presiserer Harrison.
Nintendo har ikke tatt noen beslutning for det som angår hardwaren i neste-generasjon GameCube, og de vil sannsynligvis ikke ut med noe spesifikk systeminformasjon før neste år. De vurderer å inkludere en DVD-spiller, men påpeker samtidig at de lager en spillekonsoll - ikke en filmfremviser. Problemet var når PlayStation 2 bare var 400 kroner dyrere enn GameCube, men kunne tilby en DVD-spiller som bonus.
På spørsmål om Nintendos holdning til Internett kan svekke deres suksess i fremtiden svarer Harrison følgende:
- Det er solgt 30 millioner konsoller i verden. Omtrent halvannen million mennesker har kjøpt en Internett-tjeneste for sin konsoll. De fleste har ikke kommet til det punktet hvor de må betale månedsavgift, og det er først mot juleferien vi ser hvor Internett-spilling tar veien når det første gratisåret utløper, svarer Harrison.
Les hele intervjuet i linken nederst.