Det samarbeidsfokuserte overlevelsesspillet Nightingale har fått en solid start på sin «early access»-periode. I underkant av 40 000 spillere har vært inne samtidig hver eneste dag siden lanseringen forrige uke, men tilbakemeldingene har ikke bare vært positive.
Mye av kritikken er rettet mot spillets krav om nettilkobling. Nå lover utvikler Inflexion at dette kravet skal bort.
Offline-modus
I en melding på Steam forklarer teamet at Nightingale ble bygget med fokus på samarbeid på tvers av flere verdener. For å muliggjøre dette ble valget tatt tidlig i utviklingsfasen om å kreve nettilkobling. Planen var alltid å introdusere en offline-modus etter hvert, noe Inflexion nå innser at ble feil.
– Å kunne spille sammen på tvers av verdener var den største tekniske utfordringen, og derfor det vi valgte å løse først. Når vi ser tilbake på den beslutningen, er det klart at vi misforsto hva noen av dere er ute etter når dere spiller.
Teamet har derfor gått i gang med å slenge sammen en modus som ikke krever nettilkobling. Denne kommer så snart som overhodet mulig, men en slippdato er foreløpig ikke klart. I mellomtiden fortsetter arbeidet med andre aspekter av Nightingale, inkludert nytt innhold og fiksing av feil.
Nightingale ledes av tidligere Bioware-sjef Aaryn Flynn. Konseptet dreier seg om å besøke andre verdener, ved bruk av såkalte Realm Cards, for å sanke ressurser, bygge og bekjempe monstre. Planen er å være i «early access» i 9-12 måneder.
LES OGSÅ: Helldivers 2-pågangen fortsetter å skape problemer for spillet »