Netflix har offisielt kunngjort planer om å satse på spill fremover. Selskapet avduket satsingen i et åpent brev til investorer, og bekreftet samtidig forrige ukes rapport fra Bloomberg.
I brevet forklarer Netflix at satsingen enda er i startfasen. Målet er imidlertid å bygge videre på selskapets tidligere forsøk på interaktive opplevelser, som for eksempel Black Mirror Bandersnatch og spillene basert på Stranger Things.
Akkurat hvordan det hele skal se ut, og hva slags spillopplevelser Netflix har sett for seg, er enda uklart. Selskapet forteller imidlertid at det først og fremst til fokusere på mobilspill, og at disse vil inkluderes i det vanlige Netflix-abonnementet uten noen ekstra kostnad.
– Vi er fortsatt like spente på alle filmene og TV-seriene vi tilbyr, og vi forventer fortsatt vekst for alt vårt eksisterende innhold. Men siden vi er nesten et tiår ut i vår satsing på originalt innhold, tenkte vi at tiden er inne for å lære mer om hvor høyt våre medlemmer setter pris på spill.
Som vi meldte forrige uke er det Mike Verdu som skal lede spillavdelingen hos Netflix. Verdu har lang erfaring med primært mobilspill, og har blant annet hatt toppjobber hos Zynga, Facebook Gaming og EA Mobile.
The Witchers andre sesong kommer til Netflix 17. desember.
Se den nyeste traileren »