Assassin's Creed-serien begynte med historiene til Desmond Miles og hans snikmorderforfar Altair, før de to seneste spillene også flettet inn italieneren Ezio Auditores berretning. Årets utgivelse i storserien, Assassin's Creed: Revelations, tar sats på å avslutte historiene til de to sistnevnte.
Nå har det også blitt avslørt at historien til Desmond Miles, som gjenopplever livene til Ezio og Altair via en spesiell maskin, avsluttes i spillet etter Assassin's Creed: Revelations. Det har seriens kreative sjef, Alexandre Amacido, fortalt Eurogamer.
Lengre utviklingstid
– I Assassin's Creed har vi laget en tidslinje hvor hele verden ender i desember 2012, som nærmer seg med stormskritt. Vi må åpenbart fortelle denne historien før vi når det tidspunktet på ekte, sier han til spillnettstedet.
Årsaken til det er at de tar et halvrealistisk utgangspunkt med denne spillserien, og at det bryter illusjonen om konspirasjonsteoriene faller sammen. Samtidig forklarer han at serien baserer seg på ulike sykluser, og at de har veldig mange å leke med.
– Assassin's Creed handler om sykluser. Både Ezio og Altair har sine egne, som avsluttes i Revelations. Også har vi Desmonds syklus, som ender i desember 2012. Men serien har mange sykluser, det er hele poenget. Historie er lekeplassen vår.
Samtidig skjer det en omstrukturering hos utvikler Ubisoft Montreal, som så langt har utgitt ett stort Assassin's Creed-spill årlig siden eneren. Ifølge Amacido må vi belage oss på å vente lenger på fremtidige spill i serien.
Assassin's Creed: Revelations utgis 15. november, til PC, Xbox 360 og PlayStation 3. Se en av spillets heftige trailere under.
Les også: PC-utgaven av Assassin's Creed: Revelations utsettes